תעזרו לי בבקשה...
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום..אני בת15 הגובה שלי 163 ומשקלי 67 קילוגרם ואני בעודף משקל אני עושה ספורט אינטנסיבי מאוד 6 ימים בשבוע 4 שעות לפחות שמתוכם חצי שעה ריצה... לפעמים יותר אני מאוד ספורטיבית וגמישה מאוד עד לפני חודש הייתי בהתעמלות אומנותית אך המאמנת שלי אמרה לי שלמשך חודשיים אני אפסיק את האימונים בגלל שעליתי הרבה במשקל אני לא יודעת איך זה קרה ואני ממש מתבאסת אני לא מצליחה לרדת במשקל אני לא אוכלת מתוקים ולעיתים שותה מיצים ....מה לעשות אני רוצה להמשיך להתאמן אני ממשיכה להתאמן בבית אבל זה לא עוזר.....
שלום נעמה, בגלל שאת עוסקת בהתעמלות אינטנסיבית, צריך לבדוק את אחוזי השומן אצלך. לא בטוח שאת בעודף משקל. האם גם את שמת לב שעלית במשקל? או שרק המאמנת שלך? האם משהו השתנה בתזונה שלך או בסדר היום שלך? באופן כללי כדאי לך לצרוך תפריט בריא, עתיר ירקות, פירות (לא מיצים), להשתדל לאכול דגנים מלאים, מוצרי חלב עד 5%, דגים ובשר לצלות או לבשל. להפחית או להימנע מאכילת מזון מטוגן, חטיפים, ממתקים ומשקאות ממותקים. אשמח אם תצרפי אינפורמציה נוספת, כדי לנסות ולהרחיב את תשובתי. בברכה מוניקה קרן
הלכתי לבדוק את אחוזי השומן בגופי והוא 13% המאמנת שלי אומרת לי שאני צריכה 8% מקסימום....{משקלי ירד ל63...נשקלתי שוב אחרי שבוע שבמהלך שבוע זה התאמנתי המון ולא אכלתי אולי 200 קלוריות} אכן שמתי לב שעליתי במשקל כי שקלתי הרבה פחות היה לי משבר באמצע השנה שהרגשתי שאני לא כל כך מצליחה למרות כל זכיות שלי בתחום אבל הרגשתי שאני לא טובה מספיק והתנחמתי בלאכול....עכשיו לקחתי את עצמי בידיים אבל אני לא יודעת איך להתחיל לעשות את הדיאטה...אני לא רוצה ללכת לדיאטנית כי הלכתי פעם והיא נתנה לי תפריט גדול מידי בשבילי כלומר היא נתנה לי תפריט של 1800 קלוריות ואני אולי אוכלת כמות כזו של מזון ביומיים....אני מודה לעצתך איך להתחיל את הדיאטה ....