שניצל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
הילדים שלי לא כל כך אוהבים לאכול בשר ועוף. הם אוכלים ביצים,תחליפי בשר, טונה, יוגורט, גבינה, הרבה ירקות ופירות, לחם מקמח מלא ופחממות (בד"כ מחיטה מלאה). אני מאוד רוצה שיקבלו גם חלבון מן החי. הם מאוד אוהבים שניצל וידוע לי שטיגון זה מאוד לא בריא. שאלתי היא: האם הטיגון פוגע בחזה עוף ברמה כזו שהוא לא מספק את ערכיו התזונתיים? ושאלה נוספת: האם מוצרי סויה מוכנים מהווים באמת תחליף לבשר? תודה מראש!
שלום מיכל, איזה יופי שהילדים שלך אוכלים מזון מגוון יחסית. זה לא בא בקלות אצל כל אחד. ערכיו התזונתיים של העוף אינם נפגעים כמעט בתהליך הטיגון. הבעיה בטיגון היא תוספת השמן המזיקה. את יכולה אולי דגים אם הם אוהבים טונה או להכין כדורי בשר ברוטב, ללא טיגון. מוצרי סויה הם תחליף טוב לבשר מבחינת החלבון, אך מבחינת המינרלים הם מאוד שונים. לא ציינת בני כמה הילדים, אך לא מומלצת צריכה של סויה כתחליף לבשר על בסיס יומיומי. בברכה מוניקה קרן