תת משקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, קוראים לי דוד ואני נער בן 14,מתאמן קבוע בספורט בקבוצת אתלטיקה(ריצות ארוכות).בחודשים האחרונים נכנסתי למצב של תת משקל חמור,לפני התת-משקל שקלתי בערך 50 קילו על מטר 64 ואילו היום אני שוקל 41 קילו על 164 ס"מ. בעקבות התת-משקל חלו אצלי תופעות של תחושת קור תמידית,חולשה עייפות ותשישות,ירידה ביכולת פיזית וכו'. יש לי רצון לעלות במשקל לפחות 4-7 ק"ג על מנת לחזור למצב בריאותי תקין,אך אני פוחד לעלות מהר באחוזי שומן כיוון ובחודשים הללו התזונה שלי הייתה מאוד מצומצמת(בערך 1000 קל' בלבד ליום)ואינני יודע אם זה תקין שפתאום אני יתחיל לאכול 1000 קלוריות רק עד הצהריים,כיוון שדבר זה יביא אותי לעליה חדה בשומן. כמו כן קראתי הרבה בנושא וקראתי גם תפריטים לעליה במשקל לדוגמא-בארוחת הבוקר יש לאכול 4 פרוסות לחם מלא עם 2 כפות חמאת בוטנים,וזה עוד לא כולל ארוחת עשר...האם תפריטים מהסגנון הזה מתאימים לי על מנת לעלות במשקל?אם אגביר את הצריכה הקלוריות שלי לדוגמא ל 2000 קל' ביום(במקום 1000)לא תיגרם עליה לא בריאה במשקל? שאלה נוספת-קראתי גם על כל כל מיני שייקים,או לדוגמא המלצות לאכול בוטנים,שקדים,חמאת בוטנים,גרנולה, לשתות מיצי פירות וכו' לסובלים מתת משקל.-האם המלצות אלו חלות גם עליי והאם זה לא יגרום לי להשמין בצורה לא מבוקרת?יש לציין שאני מעוניין לחזור למשקלי הקודם אך להתמקד בעלייה במסת השריר ולא במסת השומן. שאלה נוספת-האםחילוף החומרים שלי "נדפק" לצמיתות או שהוא יסתדר? תודה רבה ואשמח לתשובה בהקדם האפשרי.
שלום דוד לא ציינת מהי הסיבה לירידה החדה במשקלך, אך בכל מקרה חשוב שתדע שלתזונה לא מספקת בגיל ההתבגרות יש השלכות ארוכות טווח ולכן חשוב מאוד שתגש בהקדם לרופא המשפחה שלך ותבקש הפנייה לדיאטנית קלינית בכדי שתקבל הדרכה וליווי אישי בנושא.איני ממליצה על התייעצות בנוגע לתוספים ותפריטים באמצעות האינטרנט לאור גילך הצעיר ותת המשקל בו אתה נמצא. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית