האם ללכת לדיאטנית?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני בן 17 גובה: 173 משקל: 74 לפני חצי שנה פחות או יותר שקלתי 89. אני רוצה לרדת לפחות למשקל של 69-67 אבל הבעיה שאני רוצה לרדת ממש בכמה שבועות, והבעיה שלי שאני לא אוכל פירות וירקות. ממש כלום עגניה, תפוח, מלפפון. כל דבר שאני אכניס לפה אני פשוט יקיא אותו. בפעם האחרונה שזה היה לפני שנתיים בערך שהלכתי לדיאטנית היא אמרה לי לחזור הביתה, לחשוב על פרי או ירק אחד לפחות ולבוא אליה. ואם אני לא מוצא אז בכלל אין לי מה לגשת אליה. איך שירדתי עד עכשיו זה היה פשוט לא לאכול ממתקים, לשתות מוגז, לאכול בחוץ\לאכול בצק עלים. זהו ממש ככה ועכשיו אני מרגיש כאילו אני בנקודה שאני פשוט לא יורד יותר. אני רוצה ללכת לדיאטנית אבל אני מפחד עוד פעם להתאכזב ושהיא תגיד לי שמע אין מה לעשות.
שלום שגיא ראשית כל הכבוד על הירידה במשקל בהחלט היישג מרשים. אני מאוד ממליצה לגשת לדיאטנית כדי שתמשיך ללוות אותך בירידה במשקל וחשוב מכל תלמד אותך כיצד לשמור על היישגים לטווח הרחוק. התפקיד של הדיאטנית הוא לעזור לך ולהיות שם בשבילך ולכן אין לך ממה לחשוש או להרגיש שאתה מאכזב אותה. בקשר להרגשה שהמשקל נעצר עליך לדעת שתהליך הירידה במשקך הינו הדרגתי ואף פעם לא לינארי. בכל דיאטה נעצרת הירידה במשקל בשלב כלשהו. בנקודת התייצבות זו משערים שהגוף מאט את קצב חילוף החומרים ו"מתארגן" כל פעם במשקל החדש. תקופה זו יכולה להימשך ימים בודדים, שבועות ואף חודשים. הבשורה המשמחת היא שמצב מעצבן ומתסכל זה עובר בסופו של דבר. המלצתי היא לא להישבר ולהמשיך בדיאטה ובפעילות הגופנית למרות כל התסכול. חשוב לי להדגיש שאם ממשיכים בדיאטה ובפעילות גופנית הגוף נעשה חטוב ומצמצם היקפיים למרות שעל המאזניים השינוי לא בא לידי ביטוי. ולכן בתקופה זו מומלץ למדוד היקפיים ולהתעודד !!! בהצלחה רבה בהמשך עדי מילר דיאטנית קלינית