זרעי פשתן, קינואה וכוסמת
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
09/08/2007 | 17:42 | מאת: ורד
שלום רב, 1. חברה המליצה על זרעי פשתן. מאז אני שמה בסלט/ביוגורט כפית של זרע פשתן כל יום. אני בת 40, שאלתי היא, האם זה אכן מועיל ? האם זה משמין ? אם כן, כמה קלוריות יש בכפית אחת של זרעים ? גם הבת שלי בת 9 התחילה לשים לה את זה בסלט, פעם במספר ימים. האם זה גם בריא לילדים ? מה לגבי שמן פשתן ? הבנתי שהוא עשיר באומגה 3 ואומגה 6. לכן אני משתדלת לשים להם בסלט את השמן כשהן אוכלות סלט. 2. מה לגבי קינואה וכוסמת. הם טובים בדיאטה מבחינה תזונתית ? האם הם משמינים ?כמה קלוריות יש בכל אחד מהם בכפית/בכף ? והאם את ממליצה עליהם ? האם הם טובים גם לילדים ? 3. בעיקרון אני דואגת לאכול את כל אבות המזון וממעיטה בשומנים. האם כדאי לי להוסיף גם גרעינים כאלה מסוגים שונים בנוסף ? אם כן, מה את ממליצה ? בתודה על התייחסותך
לקריאה נוספת והעמקה
10/08/2007 | 08:54 | מאת: מוניקה קרן
שלום ורד, 1.זרעי פשתן עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3. אלה מסייעות בהורדת רמת הכולסטרול, בייצוב רמת הסוכר בדם, בהפחתת הסיכון ללקות בסרטן השד, הערמונית והמעי הגס, וכן זיהומים דלקתיים שמלווים במחלות, דוגמת אסתמה. יש בזרעי הפשתן גם ליגנן המתפקד כפיטואסטרוגן וכנוגד חמצון, וישנם גם סיבים תזונתיים המסייעים בטיפול בעצירות, למשל. כף זרעי פשתן מכילה כ- 50 קלוריות. מומלץ לצרוך כ- 2 כפות ביום זרעי פשתן טחונים, או 2 כפיות שמן פשתן. חסרונו של השמן הוא בחוסר הסיבים התזונתיים. מומלץ גם לילדים. 2. קינואה וכוסמת הם דגנים מלאים. מכילים קלוריות כמו אורז למשל, כ- 80 קלוריות ב- 2 כפות אחרי בישול. מכילים פחמימות, סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B, ומינרלים כמו ברזל, סלנייום ומגנזיום. טובים מאוד גם לילדים. 3. כמקור נוסף לחומצות שומן אומגה 3 כדאי לצרוך דגי ים כמו סלמון, בקלה, טונה, דניס. בתחום האגוזים כדאי לצרוך אגוזי מלך, אגוזי ברזיל. בברכה מוניקה קרן
11/08/2007 | 19:06 | מאת: נירה
מזה תקופה צצים אצלי פרונקלים במפשעה ובבית השחי . הם מוגדלים ואדומים ולעיתים עם מוגלה מופרשת . לפניות לרופא טענו כי הזיהום נובע משערה. נא תשובתכם. נירה
14/06/2013 | 16:38 | מאת: ראובן קנטור
קינואה אינה דגן אלא סוג של ירבוז