ילד בן 13.5
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לכם אני אמא ל-4 בנים.. כולם רזים מאוד.. 2 בצבא, הם בגובה 1.77 ושוקלים בסביבות 55 ק"ג רזים מאוד.. הקטן ביותר מבנה גוף רזה מאוד וגבוה מאוד.. ורק הבן שגילו 13.5 שנים שמנמן.. בעלי די רזה, ואני מבנה רגיל לא שמנה, מבנה גוף רגיל.. הבעיה שהוא עבר ניתוח לפני כחודשיים ברגל בעקבות נפילה שהיתה לו לפני כשנה, ומאז הוא לא יכול ללכת הרבה, כעת הוא נעזר בקביים. בדצמבר הוא שקל 50 ק"ג והוא לא גבוה במיוחד בסביבות 1.50 וקצת... אבל לאחרונה רק לאחר חודשיים לדעתי הוא עלה בערך 4 ק"ג אם לא יותר.. ורואים את זה עפ"י המכנסיים, ובכלל המבנה שלו הוא קפלים מהחזה ומטה.. מה עליי לעשות על מנת לעזור לו לרדת במשקל.. אני לא מבינה בדיאטות, ואני מתארת לי שדיאטה לנער גם לא דומה לדיאטה של אדם מבוגר. הבן שלי אמר לי שלא תמיד הוא רעב, פשוט בא לו לאכול.. שזה הדליק לי נורה אדומה.. יש לציין שאמא שלי שמנה מאוד וגם אחותי. ולעומתם אבא שלי מבנה רזה.. ככל הנראה אני בגנטיקה של האבא.. אשמח לעזרה רותי
שלום רותי חשוב לי להדגיש שמחקרים שנערכו בעשור האחרון מוכיחים שהטיפול הנכון בהשמנת ילדים אינו דיאטה אלא תזונה בריאה בבית, מתן דוגמא אישית לאכילה בריאה ע"י ההורים ועידוד הילד לפעילות גופנית (כאשר הוא יחלים כמובן) תוך חיזוק הדימוי הגופני שלו. ילדים בעודף משקל שיגדלו בבית המקדם משקל בריא ע"י תזונה בריאה ופעילות גופנית יחדלו להשמין ואפילו יפחיתו ממשקלם. בית המקדם משקל בריא הוא בית בו כל בני המשפחה חיים אורח חיים שמסייע להם להיות במשקל שנכון ובריא עבורם. זה כולל ילדים ומבוגרים, רזים ובעלי עודף משקל. בית המקדם משקל בריא אינו בית שנמצא בדיאטה, אלא בית המציע ארוחות שמתמקדות במזון בריא ומלא וכוללות גם פינוקים. פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים כזה. ההורים הם אלה שיוצרים בית כזה ולכן הם סוכני השינוי. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית