עייפות והשמנת יתר
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
17/02/2010 | 10:35 | מאת: סיון
שלום ! ברצוני לדעת אם יש קשר בין עייפות להשמנת יתר? האם אנשים שסובלים מעודף שומן עייפים יותר ?
17/02/2010 | 18:10 | מאת: עדי מילר
שלום סיון מחקרים מראים כי אכן קיים קשר בין השמנה לעייפות. נמצא שאצל אנשים הסובלים מחסך בשינה עקב מיעוט שעות או על רקע של הפרעות שינה, קיימת הפרעה בהפרשת הורמונים הקשורים למנגנון הרעב והשובע,בעיקר נמצאה עלייה מוגברת ברמות הגרלין וירידה ברמות הלפטין. אלה גורמים לעלייה בתחושת רעב ולאכילה גדולה יותר ומכאן להשמנה. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית