הכל טוב ויפה אבל איך מטפלים בתאווה ובנפש שרוצה לאכ
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני עושה המון ספורט ויחסית למשקל שלי אני נראית בסדר(שוקלת 84 קילו)אבל יש לי בעיה רצינית עם מתוקים אם אני לא יאכל כל יום מלא שוקולד אני לא מרגישה טוב. פיזית אני מתחילה לרעוד לאחר יומיים ללא אכילת שוקולד. הסוכא שבפירות לא עוזר לי לרעד או לתחושת העייפות . ניסיתי דיאטת פחמימות מורכבות כך שצריך להיות איזון ברמת הסוכר בדם ושמירה על ערכים קבועים. ירדתי 27 קילו ועלית 10 בחזרה. קשה לי להתגבר פיזית על הענין של המתוק. מה לעשות? (עשיתי בדיקות והכל יצא תקין כולל בדיקת b12) אודה על מענה בהקדם האפשרי.
שלום, התמכרות לשוקולד היא התמכרות מוכרת. ישנם בשוקולד מספר רכיבים שנמצא כי הם גורמים להתמכרות, וכשמנסים להפחית או להימנע מהצריכה, חשים בסימפטומים של גמילה כמו שאת מתארת. ההמלצה שלי היא לשלב טיפול תזונתי וטיפול קוגנטיבי התנהגותי. במסגרת הטיפול התזונתי תיבנה לך תכנית אכילה מתאימה ותקבלי ליווי והדרכה לאורך התהליך, והטיפול הקוגנטיבי, יעזור להתמודד עם הקשיים המחשבתיים וההתנהגותיים ולתקן דפוסי חשיבה שגויים בהקשר לאכילה בכלל ואכילת מתוקים בפרט. במרפאתנו יש לנו ניסיון מוצלח בטיפול מסוג זה. את מוזמנת להכנס לאתר ולהתרשם www.drlevy.co.il בברכה מוניקה קרן
תודה על ההצעה אני אפנה לעזרה.