אכילה אובססיבית
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום יש לי בעיה אני ירדתי במשקל כ 30 ק"ג בשנתיים האחרונות ועכשיו אני מנסה לעצב את הגוף ע"י תרגילי כח. הבעיה היא שאני אוכל בצורה אובססיבית בלילה אני מתעורר מספר פעמים בלילה ואוכל בצורה בלתי נשלטת. ניסיתי להפסיק ואני פשוט לא מצליח. לפעמים אני אוכל אלפי קלוריות רק בלילה ואז מבלה את היום בנסיון לשרוף אותם. ומן הסתם לא אוכל יותר במהלך היום עצמו. ניסיתי להפסיק בכל צורה אפשרית. לנעול את עצמי בחדר, לאכול הרבה לפני השינה. אבל אני לא מצליח להפסיק. בבקשה תייעצו לי מה אני יכול לעשות.
לדעתי.. אם זה כל כך גרוע וממש בלתי נשלט תנסה ללכת לטיפול בשיטת האיפנוזה היתה לנו הרצאה על זה באונ' ויש אנשים עם בעיות כמו קסיסת ציפורניים ואכילתן, תנועות לא רצויות ודברים כאלה המהפנט יגרום לך לרצות להפסיק לאכול בלילה רק אם יש לך רמת ריכוז גבוהה ולרוב האנשים יש
ויטלי שלום. לאכילה באופן אותו אתה מתאר יכולות להיות סיבות שונות. אתה מתאר אכילה בלתי נשלטת בצורה כפייתיית כפי שאתה אכן חווה אותה אך אין זה אומר בהכרח שמבחינה אבחנתית רפואית אכן זאת האבחנה. יש צורך לבדוק האם יש/אין אספקטים נוספים הקשורים לכפייתיות, האם מדובר בשעות בהן אתה חווה בדידות/אחר ולכן אוכל ללא שליטה, האם מדובר בהפרעה הנקראת אכילת יתר לילית ועוד. בכול אופן כדי לשלוט על בעייתך עליך לפנות לייעוץ. אתה מוזמן לעשות זאת במרפאתנו עימי.
לפני שנה, לפתע בגיל 50, התחילו אצלי התקפי זלילה חסרות מעצורים באופן ן אובססיבי. קניות של גלידות, עוגות, מאפים, וכו' באמצע הלילה. התקפי זלילה ללא של שליטה!! כשלמחרת - תיעוב ושנאה עצמית. איך אעצור את הטירוף? לא מדובר רק בעלייה במשקל, נזק בריאותי, אלא בעיקר בבעייה הנפשית הכרוכה בהתקפי הזלילה. תודה מראש שרון בת 50
שרון שלום קשה לתת לך תשובה לשאלה כה מורכבת ללא הכרות אישית. אני יכול "להמר" שככול הנראה היה עיסוק אובססיבי אחר, קניות לדוגמא אך גם דברים נוספים אחרים שיתכן "והומרו" לאכילה. במידה והכול החל לפתע בגיל 50 יש צורך לעשות ברור אורגני אך לפני כן יש צורך לאבחן מיקצועית מהי הבעיה. את מוזמנת ליצור קשר עם המרפאה ולקבוע פגישה עימי או לפנות לכול גורם אחר המבין בתחום. בברכה ד"ר לוי
יש לי בעיה דומה אבל בתקופות. אני יכולה לאכול עד שבא לי להקיא ולמחרת אני רצה לעשות שעתיים כושר לפחות.