סוכר או סוכרזית?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
24/02/2010 | 19:15 | מאת: לודה
לאחרונה החלתי להתדיין לגבי היתרונות והחסרונות של ממתיקים- אני יודעת שזה לא בריא אבל אני שותה במהלך יום ממוצע כ10 כוסות שתייה חמה, בין אם זה קפה או תה, או תה צמחים. 5 מתוכם בדרך כלל יהיו קפה במהלך יום העבודה. תהיתי בקשר לממתיק שהכי עדיף לי להשתמש- ידוע לי כי סוכר לבן הוא אסור בשום פנים ואופן ואני לא מתעסקת איתו אלא אם כן במקרים יוצאי דופן, סוכר חום דמררה או חום כהה היו עיקר הממתיקים שני בשנתיים האחרונות, ובתה אני נוהגת להשתמש בכפית דבש. צוין בפני כי דבש הוא מאוד משמין ואף גרוע מסוכר חום. התחלתי להשתמש בסוכרזית ומעבר לטעם הלוואי שניתן להתרגל אליו, הבנתי שגם זה ממתיק שמאוד מאוד לא בריא (האם הוא משמין ועד כמה?) כרגע מובן לי כמובן שאני צריכה למתן את שתיית הקפה שבלי ויש ימים שאני מצליחה לשתות 2 כוסות קפה וכל השאר תה, אך גם בתה אני משתמשת בממתיק. בכל אופן אשמח לדעת מה הממתיק הכי בריא, ומה הממתיק הכי משתלם מבחינת קלוריות וירידה במשקל?
28/02/2010 | 12:55 | מאת: עדי מילר
שלום לודה הממתיקים המלאכותיים השונים נבדלים זה מזה במרכיב ההמתקה העיקרי. לדוגמא מרכיב ההמתקה בסוכרזית הינו סכרין בעוד שבספלנדה או סוכר לייט המרכיב הינו סוכרלוז. יש לציין שלכל מרכיב מיוחסות רשימת תופעות לוואי אפשריות כפי שהתגלה בניסויים בבעלי חיים (אף מחקר מדעי עדיין לא הוכיח כי קיים סיכון בריאותי לבני אדם במינונים רגילים). בנוגע להבדל הקלורי, כל סוגי הממתיקים דלים בקלוריות ובפחמימות וההבדל הקלורי בין הסוגים השונים בהחלט זניח. עפ"י המידע הקיים היום קשה לי להמליץ על ממתיק ספצייפי אך אני בהחלט יכולה להמליץ על שימוש שפוי בכמות הצריכה. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית
15/03/2010 | 21:45 | מאת: ויקה
למרות שאני לא מומחית אבל קראתי הרבה מאמרים ואני יכולה להגיד לך שגם לי יש את אותה הבעיה הסוכרלוז לא משמין אבל הוא כמו שוקולד הוא גורם לך לאכול מתוק כמו שאתה במחזור . עצה שלי ששמעתי מכמה אנשים היא אם את יכולה לא להשתמש בכלל בממתיק אני עשיתי את עם קרפה וזה עבד מצויין ( קפה ללא חלק כי אם זה נס קפה אז די מרגישים שחסר משהו מתוק ) לשיקולך