השמנה והרזייה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
יש לי כמה שאלות בנושא השמנה והרזיה: 1. לפי הידוע לי, הסוגר של הקיבה לכיוון המעי הדק (פיילורוס) נפתח רק כאשר המעי פנוי לקלוט אוכל. המסקנה שלי לפי המידע הזה היא שאכילה של ארוחות מאוד גדולות מובילה בעיקר להגדלה של הקיבה ולא להגדלה של המעיים (לכן ישנו ניתוח קיצור קיבה ולא קיצור מעי). אולם, לאחרונה שמעתי טענה לפיה אצל אדם אשר נוטה לאכול ארוחות גדולות יש הגדלה של המעיים בנוסף להגדלה של הקיבה אשר גורמת לשינוי במבנה הבטן. האם הטענה הזו נכונה או שמא שינוי מבנה הבטן נובע מעודף שומן אשר מצטבר באזור זה בעקבות האכילה המרובה? ברצוני להדגיש כי השאלה לא מתייחסת למקרים של השמנת יתר קיצונית, אלא למקרים של השמנה של 5-7 ק"ג מעל הנורמה. 2. אני ובן זוגי היינו רוצים לשנות את הרגלי האכילה שלנו ולאכול לפי דיאטה מאוזנת. מטרתינו היא להתאים את הדיאטה לכך שאני צימחונית ובנוסף לרדת עד 5 ק"ג. עם מי מומלץ להיפגש - דיאטנית, אנדוקרינולוג, מאמן ספורט או אולי מישהו אחר שלא חשבתי עליו? האם יש לכם המלצות ספציפיות למישהו באזור ירושלים? תודה מראש!
שלום עדי 1. הקיבה בנויה שרירים ולכן היא עשויה להתרחב במידה ונפח המזון הנאכל בכל ארוחה גדל אך לא זוהי הסיבה להשמנה ביטנית. השמנה בטנית נוצרת עקב הצטברות רקמת שומן באזור זה עקב צריכה קלורית גבוה לעומת הוצאה קלורית. השמנה ביטנית עשויה להתרחש גם במקרים של עודף משקל קל. 2. דיאטנית קלינית בהחלט תעזור במקרה זה. דיאטנית תוכל להתאים תכנית אכילה ופע"ג מתאימה אישית למטופל ולהמשיך ולהתאים את התכנית הנ"ל בהתאם להתקדמות. היא תהווה מסגרת ותמיכה לאדם שמרזה. כל אלה מאוד חשובים, והוכח כי אנשים שמרזים במסגרת מגיעים לתוצאות טובות יותר ושומרים על הישגיהם לזמן ארוך יותר. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית