טריגליצידים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רציתי לשאול, אני בת 53, משקל תקין.בדיקות דם מצאו אצלי שיש לי רמת טריגליצידים של 172 שנה שעברה זה היה 150. לצערי זה עלה. מה עלי לעשות כדי שזה לא ימשיך להעלות? במה עלי להפחית מהתפריט? הייתי אצל דיאטנית והיא החמירה איתי ואמרה שאני צריכה להפסיק עם מתוקים ולאכול רק פרי אחד או משהו מתוק. קשה לי לוותר על מתוק. הסוכר שלי 98. מה אתם מציעים? אולי
שלום שמירה על משקל גוף רצוי ( הורדת משקל במקרה של עודף משקל). צמצום צריכת הפחמימות הפשוטות ( סוכר לבן, סוכר חום, דבש, סירופים למיניהם, מיצי פירות וכו'). צמצום כמות השומנים הרוויים בתפריט. הגדלת הצריכה של ירקות מכל ומזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (המצויות בדג ים קרים כמו: סלמון נורבגי, מקרל, סרדינים) . בחירה בדגנים ולחמים מלאים, או מועשרים בסיבים תזונתיים על פני מוצרי מאפה מקמח לבן או דגנים נטולי סיבים. צריכה מתונה של אלכוהול: לגבר עד 2 מנות אלכוהול ליממה ולאישה עד 1 מנת אלכוהול . צמצום צריכת הפירות החיים והפירות היבשים וחלוקתם למנות קטנות לאורך היום. וכמובן לא פחות חשוב, ביצוע פעילות גופנית אירובית באופן קבוע, לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך שעה או יותר. אלו הן הנחיות כלליות בלבד ולכן, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית על מנת לקבל תפריט מפורט וספציפי יותר המתאים לרמת השומנים בדם שלך ובכלל למצבך הבריאותי. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית