דיאטה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום מקווה שתוכלו לעזור לי. אני בת 18 והגובה שלי 168. יש לי חילוף חומרים מהיר ועד הצבא בחיים לא השמנתי, המשקל שלי היה 52 והוא היה מאוד יציב, גם אם אכלתי הרבה ולא הייתי עוסקת בספורט. לאחר שהתגייסתי גיליתי שעליתי בכ-5 קילוגרם מה שכמובן מאוד הפתיעה אותי. אני כבר חודשיים מנסה להשיל את המשקל בחזרה אך ללא הועיל. כעט התחלתי דיאטה מאוזנת ורציתי לקבלת את חוות דעתכם. ארוחת בוקר: יוגורט אקטימל + 5 אגוזים + 2 קוביות שוקולד מריר 70% + גביע יוגורט ביו (ממותק) + גף ברנפלקס + חצי כף זרעי פשתן + חצי כף סובין שיבולת שועל ארוחת ביניים: בננה ארוחת צהריים: מלפפון + גמבה + פרוסת לחם קל אחת מרוחה בממרח טחינה גולמית אורגנית וטופו ארוחת ביניים: תפוח ארוחת ערב: סלט מעלי ביבי, עגבניה ופטרוזיליה עם שמן זית וקרוטונים + דג נילוס + תענה אחת ארוחת ביניים: רימון אני שותה רק מים או חליטות צמחים ללא סוכר מה דעתכם על התפריט? זה לא יותר מדי? אני חייבת לציין שאני גם עוסקת בספורט כמעט כל יום (חדר כושר או ריצות) תודה מראש
שלום ויקה ראשית, עלי לציין שמשקלך הנוכחי (לאחר העליה במשקל) נמצא בטווח התקין המינימלי ולכן איני ממליצה על ירידה במשקל אלא על שמירה בלבד. התפריט שאימצת לעצמך דל בקלוריות וברכיבים תזונתיים, בעיקר בפחמימות. חשוב שתדעי שלעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (גברים עד 1600 קלוריות ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית לשם ייעוץ והכוונה. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית