התמכרות לאוכל
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
16/03/2010 | 04:03 | מאת: דוד
שלום רב, אני אכלן כפייתי ומכור לאוכל ולדברים נוספים. קראתי את ספריכים לפני כמה חודשים והזדהתי מאוד עם האמור בו, אם כי לצערי לא הצלחתי לפעול על פיו. במקביל, זוהיתי לפני כשנה גם כבעל הפרעות קשב, ועל ההתמכרות והכפייתיות שלי אני מטופל בסרוקסט. בחיפוש אחר משהו אחר בגוגל הגעתי לפורום הזה שלכם, ורציתי לברר בעניין טיפול רפואי מסודר ואחיד אצלכם, האם יש לכם פתרון למכלול הדברים הללו שלדעתי הם דבר אחד? כמו כן, רציתי לשאול אותכם כבעלי מקצוע: במסגרת זו של ההתמכרות לאוכל, אני נמנע מאכילת סוכר וקמח לבן מזה כשנה וחצי. החלטתי לאחרונה לעשות חיפוש קצת ברשת בנוגע למרכיבים אלו, כמו גם לגורמים אחרים שיכולים להשפיע עלי. ישנם מאכלים שכתוב עליהם "סוכרים" או "סוכר פירות", "סוכר קנים", או דברים נוספים אחרים, ובפרט סוגים שונים של סוכר. רציתי לשאול, במסגרת הימנעות זו מסוכר, איזה מסוגי הסוכרים משפיעים על המוח ועל הסרוטונין, שבעצם מהווים אצלי את ההמתכרות ואיזה לא. כלומר, למעשה, מה אפשר לאכול ומה לא, במסגרת זו. כמו כן, האם כל ממתיק שהוא אינו סוכר ניתן לאכול, או שגם כאן יש דברים שמשפיעים על המוח בדיוק כמו הסוכר? כמו כן, כיוון שהירידה שלי במשקל הינה איטית למדי יחסית, (מלבד המאכלים הללו אני גם מנסה להקפיד על אוכל יותר מאוזן מבחינת כמויות ומבחינת הפסקה של שעות בין הארוחות). אני מאמין ומניח שיש באוכל שלי עוד מרכיב שעדיין משפיע גם הוא על המוח בצורה מסויימת ושמונע ממני את הגמילה הזו בצורה מלאה. הייתי מעונין לקבל רשימה של מאכלים או מרכיבים שיכולים להוות את הגורם לכך. תודה רבה, דוד
לקריאה נוספת והעמקה
18/03/2010 | 23:13 | מאת: עדי מילר
שלום דוד קראתי בעיון את דבריך וחשוב לי לציין שפעמים רבות אנו משקיעים אנרגיה ומאמץ בלעשות דיאטה ולרזות אך מתקשים. הדחף לאכול חזק מאיתנו. אנו פונים לדוגמא לאוכל ברגעי חולשה, כאשר אנו מצוברחים, מדוכדכים, מתוסכלים, חרדים, חשים ריקנות, לפעמים כדרך לפרוק זעם ומתח ולאחר מכן מתחרטים. במצבים אלו ורבים נוספים הפתרון של שינוי תזונתי בלבד אינו יכול לתת מענה מספק. המענה הייחודי הניתן לכך במרפאתנו הינו ע"י טיפול משלים קוגניטיבי התנהגותי שהותאם במיוחד לבעיית ההשמנה ע"י ד"ר לוי, ומטרתו לחזק את השליטה העצמית על עצמנו ועל האוכל. ניתן להוסיף ולהתרשם הן באתר המרפאה והן מספרו החדש של ד"ר לוי "לרזות מתחילים מהראש" בהוצאת כתר שיצא לאור בחודשים האחרונים. אתר www.drlevy.co.il ניתן לתאם פגישת ייעוץ חינם במרפאה בטלפון 036764880 בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית