מוניקה תודה ועוד שאלות . . .
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
10/08/2007 | 10:07 | מאת: ורד
מוניקה תודה על התייחסותך המהירה והמפורטת, עזרת לי מאוד. אני מאוד אוהבת לאכול אבטיח. אני יודעת שהוא מכיל סוכר וחתיכה אחת שווה ל- 51 קלוריות וגם המדד הגילקמי שלו גבוה (מעל 100). אני משתדלת פרוסה אחת ביום אולם לפעמים אני מרגישה צורך לעוד וכדי למנוע מעצמי אכילת דברים אחרים וקצת יותר משמינים אני אוכלת עוד פרוסה. שאלתי האם זה בסדר ? האם בגלל זה לא ארד במשקל ? (יחד עם זאת אני משתדלת להגיע עד לכ- 1000 קלוריות). האם אפשר לאכול אבטיח גם בערב כשעה שעתיים לפני השינה (בתור ארוחת ערב), או שמא רצוי אוכל כזה עם הרבה סוכר לאכול בשעות הצ"ה ? מה לגבי קלח תירס ? האם אותו אפשר/מומלץ לאכול כארוחת ערב ? כמה קלוריות יש בפלח אחד? מה עדיף אבטיח או תירס ? הבנתי שגם שתיית תה ירוק עוזרת להורדה במשקל, האם 2 כוסות מספיק כדי להוריד במשקל או שמא צריך יותר (עם ממתיק דיאטטי) ? האם תה רגיל ולא ירוק גם עוזר להפחתת במשקל ? לגבי ההודעה הקודמת, רשמת לי לאכול אגוזי ברזיל או מלך כמה קלוריות יש בשלושה אגוזים מהסוגים הנ"ל (הבנתי ששלושה מספיקים מבחינה תזונתית, נכון ?). תודה שוב על התייחסותך
לקריאה נוספת והעמקה
11/08/2007 | 09:50 | מאת: מוניקה קרן
שלום ורד, אבטיח ותירס שניהם עשירים בפחמימות. אבטיח עשיר בפרוקטוז, סוכר הפירות, מעלה במהירות את רמת הסוכר ואח"כ יורד מהר. בעוד שבתירס יש פחמימות מורכבות, שומרות על רמה יציבה של סוכר לאורך זמן ממושך יותר. מומלץ לצרוך בארוחת ערב ארוחה משולבת של פחמימות וגם חלבונים (מוצרי חלב, ביצים, דגים, בשר) ומעט שומן. מדי פעם אפשר לחרוג מכלל זה ולאכול פלח אבטיח או קלח תירס (כ- 160 קלוריות). שתיית תה לא הוכחה שעוזרת בהפחתת משקל, לא תה ירוק ולא אחר. 3 אגוזי מלך מכילים כ- 50 קלוריות. בברכה מוניקה קרן