למה אתם לא עונים לי
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
17/03/2010 | 16:19 | מאת: למה אתם לא עונים לי
תענו לי בבקשה, אני מחכה הרבה זמן לתשובתכם.
18/03/2010 | 23:25 | מאת: עדי מילר
שלום מהי שאלתך? בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית
19/03/2010 | 10:59 | מאת: למה אתם לא עונים לי
אני בת 35, תמיד בריאה . לא מעשנת לא שותה אלקוהול. לפני שבועיים עשיתי בדיקות דם והתוצאות היו: כולסטרול הרע 223 הטוב 41 והשומנים בדם 511. אני הייתי כל יום אוכלת בצהרים כבד עוף, וארבע פרוסות לחם קל בלבד. ו500 קלוריות ממתקים . זאת הייתה שיגרת חיים. ולא יותר מזה. אני שוקלת 69 ק"ג גובהי 1.62. הייתי תמיד משקל נורמלי 63 ק"ג. שאר הבדיקות בסדר. שאלתי היא: האם ביגלל הממתקים שאכלתי כל יום שנים, אז רמת השומנים בדם גבוה וגם הכולסטרול אם כן , מה המלצתך לאכול?
20/03/2010 | 17:27 | מאת: עדי מילר
שלום התשובה היא בהחלט כן, ישנו קשר ישיר בין אכילת מזון עתיר בשומן (הנמצא בממתקים, איברים פנימים וכו') ליתר שומנים בדם. מזונות העוזרים בהורדת רמת ה-LDL (הכולסטרול הרע) מבלי לפגוע ברמת ה- HDL(הכולסטרול הטוב) הינם: שמן זית, שמן קנולה, טחינה, אבוקדו ואגוזים. בנוסף מומלץ לצרוך סיבים מסיסיים המסיעיים גם הם בהורדת הכולסטרול, סיבים אלו נמצאים בשיבולת שועל, קטניות, ירקות וכו'. חשוב ביותר להימנע מאכילת שומן מהחי (בשר שמן, עור של עוף, חמאה וכו') ומשומני טרנס (מרגרינות, בורקסים, עוגות וכו'). מומלץ להגדיל את צריכת הירקות מכל הסוגים ולהעשיר את התפריט במזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (המצויות בדג ים קרים כמו: סלמון נורבגי, מקרל, סרדינים) . וכמובן שמומלץ לעסוק בפעילות אירובית סדירה. אלו הן הנחיות כלליות בלבד ולכן, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית על מנת לקבל תפריט מפורט וספציפי יותר המתאים לרמת השומנים בדם שלך ובכלל למצבך הבריאותי. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית