דיאטה נכונה?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
17/03/2010 | 17:36 | מאת: יעלי
אני בת 35, בריאה,69 ק"ג, 1.62. רק גיליתי לפני חודש שיש לי ואף פעם לא סבלתי מכלום: כולסטרול רע 223 ושומנים בדם 513. המליצו לי על דיאטה והפחתת מישקל אני אוכלת כך: בוקר פרוסה עם גבינה לבנה 3 אחוז. ביניים ירק צהרים כ 14 חתיכות קטנות שאני משפדת אותם בלי שמן ותבלינים של חזה הודו עם עגבניה אחת. ובהמשך היום 2, פרוסות לחם קל, וצלחת מרק חומוס ותפוח. האם התפריט שלי בסדר? אני רוצה להפחית את הכולסטרול ושומנים בדם. זו המטרה שלי. ושלוש פעמים בשבוע אני הולכת חצי שעה. המטרה שלי לקבל תוצאות טובות בבדיקות.
18/03/2010 | 23:30 | מאת: עדי מילר
שלום יעל התפריט שלך דל בקלוריות וברכיבים תזונתים. מומלץ - צמצום צריכת הפחמימות הפשוטות ( סוכר לבן, סוכר חום, דבש, סירופים למיניהם, מיצי פירות וכו'). צמצום כמות השומנים הרוויים בתפריט. הגדלת הצריכה של ירקות מכל ומזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (המצויות בדג ים קרים כמו: סלמון נורבגי, מקרל, סרדינים) . תוספת של שומנים חד בלתי רווים המצוים בשמן זית, אבוקדו ועוד. בחירה בדגנים ולחמים מלאים, או מועשרים בסיבים תזונתיים על פני מוצרי מאפה מקמח לבן או דגנים נטולי סיבים. צמצום צריכת הפירות החיים והפירות היבשים וחלוקתם למנות קטנות לאורך היום. וכמובן לא פחות חשוב, ביצוע פעילות גופנית אירובית באופן קבוע, לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך שעה או יותר. אלו הן הנחיות כלליות בלבד ולכן, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית על מנת לקבל תפריט מפורט וספציפי יותר המתאים לרמת השומנים בדם שלך ובכלל למצבך הבריאותי. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית