בריא או מזיק
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
23/03/2010 | 17:57 | מאת: בטי
אני מאוד אוהבת לאכול עגבניות מבושלות. אסביר אייך אני מכינה אותם- אני לוקחת כ-15-20 עגבניות רכות ובהשלות, חותכת לחתיכות, מוסיפה פלפל, פפריקה, כורכום, תבלין גריל ומרתיחה עד שנוצר לי מרק עגבניות עם הקליפות של העגבניות כמובן. אני מאוד אוהבת לשתות את המרק הזה- אני יכולה לגמור סיר שלם. האם אני מזיקה לעצמי או שדווקא מטיבה עם עצמי ואם מטיבה אז מה הרווח הבריאותי מאוכל זה. יש לציין כי אני משתדלת לא לשים מלח בתבשיל הזה כי אני מקבלת מליחות וטעמים משאר התבלינים וגם כי מלח לא בריא. תודהA
לקריאה נוספת והעמקה
24/03/2010 | 10:38 | מאת: עדי מילר
שלום בטי העגבניה בעלת אחוז גבוה של נוגד החמצון (אנטיאוקסידנט) ליקופן. הליקופן הוא אחד מנוגדי החמצון החזקים המוכרים כיום. הליקופן נחשב כמסייע במניעת סוגי מחלות סרטן. אין סכנה בריאותיית באכילה מרובה של עגבניות אך יש לקחת בחשבון שהן מכילות לא מעט סוכר... ובכלל איני ממליצה להגזים בכמויות של אף מזון (גם מהבריאים ביותר) וממליצה לגוון. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית