שאלה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום וחג שמח אני בת 38 גובה 1.70 אני שוקלת בין 70-72 אני מבצעת דיאטה רצינית לפרק זמן קצר שמכילה את הדברים הבאים 6 כוסות נס קפה עם מעט חלב דל שומן מועשר בויטמינים ומינרלים וקפה הפוך גדול בארומה עם סוכרזית כמובן וירקות מלפפונים ופלפלים אדומים ולפעמים מגוונת בכתומים ובצהובים וכן ביצה קשה וגביע קוט'ג 5% ומעדן דיאט בטעם וניל 0% שומן ושותה במשך היום דיאט ספרייט. אשמח לקבל התייחסות על דיאטה זו וכמה קלוריות יש בה. תודה והרבה בריאות
שלום מירי הדיאטה שהינך מבצעת מכילה מעט מאוד קלוריות (כ-650 קק"ל) ודלה ברכיבים תזונתיים בעיקר בפחמימות, שומנים ופירות. לעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (גברים עד 1600 קלוריות ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. מעבר לכך אני חייבת לומר שהעדר פחמימות בדיאטה עלול לגרום לאיבוד נוזלים רב (אלה העושים דיאטת חלבונים מדווחים על השתנה מרובה) והפרת איזון המלחים, חולשה, עצירות, עייפות, תחושת קור ולעיתים אפילו ירידה בלחץ דם, נשירת שיער ודיכאון (בעיקר אצל נשים). בנוסף, עודף חלבון בדיאטה עלול להכביד על פעילות הכליות. ולא פחות משמעותי, רוב האנשים העושים את דיאטת חלבונים אינם מצליחים להתמיד בדיאטה לטווח ארוך. חשוב לזכור שהורדה במשקל אינה מבצע חד פעמי אלא תוצאה של תהליך שנמשך כל החיים ולכן אני ממליצה על תזונה מאוזנת, בריאה ולא פחות חשוב טעימה. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית