חייבת עזרה..
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
23/06/2010 | 14:44 | מאת: עמית
רקפת שלום... לאחר שנה וחצי שבהן סבלתי מהפרעות אכילה ושנה שכבר אין לי מחזור, התחלתי לפני כשלושה חודשים לחזור לאכול בריא ומאוזן.. (לפני שהתחלתי עם התפריט המאוזן היו לי איזה שניים שלושה בולמוסים שבהם העליתי תוך 3 ימים 9 קילו..) העניין הוא שאני לא יורדת בכלל עכשיו.. מעלה שני קילו, מורידה אותם, מעלה, מורידה וככה נשארת כבר 3 חודשים תקועה באותו משקל. אני מודעת לכך שהגוף בטראומה אך רציתי לדעת אם יש קשר גם לכך שהפסיק לי המחזור ואולי בכלל התפריט שלי לא טוב.. אני אכתוב מה אני אוכלת ואם תוכלי להגיב על כך אני אשמח מאוד.. בוקר: 2 כוסות מים ולאחר מכן עושה הליכה בהליכון כ- 7 ק"מ. בוקר 2: 2 פרוסות לחם קל+ עמק ביס 5%+ירקות+ כפית שמן זית. ביניים: תפוח/יוגורט 0% צהריים: 200 ג' חזה עוף/פרגיות/דג פילה/ עוף(שני משולשים) וכו'+2 פרוסות לחם קל/4 פתית/ 2 פריכיות אורז. אחה"צ: 5 שקדים/שני חצאי אגוזי מלך+תאנה/תפוח/יוגורט 0% ערב: 4-5 פרוסות לחם קל+ כפית טחינה+יוגורט 0&+קופסת טונה במים/ביצה/2 פרוסות גבינה"צ. לילה: יוגורט 0%/תפוח/+ שני פתית
24/06/2010 | 03:40 | מאת: רקפת מרקוס
שלום עמית לפי פנייתך נשמע שעברת חוויות לא קלות ואני רוצה לשבח אותך על השינוי הגדול שעשית. כפי שאכן ציינת, הגוף עבר "טלטלות" מטבוליות במשך תקופה ארוכה וכעת הוא נדרש להסתגל למציאות האכילה החדשה ,הטובה. עלייך להתאזר בסבלנות ולהמשיך לאכול באותה צורה גם אם את רואה שהמשקל לא יציב.בסופו של דבר,תצליחי להחזיר את הגוף לנורמל. רצוי גם להוסיף פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע כדי להגביר מעט את הקצב המטבולי שלך.זה גם עשוי לעזור. בנוגע לתפריט- הוא מאוזן,מכיל את כל אבות המזון ומכיוון לא נתת לי נתונים על גופך אני לא יכולה לדעת אם הוא מספק את הצריכה הקלורית הנדרשת, אך מבחינת גיוון וכמות כללית הוא בסדר. כדי להיות מכוסה גם מההיבטים המקצועיים כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה ו\או דיאטנית קלינית. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה www.drlevy.co.il 03674880
24/06/2010 | 06:48 | מאת: עמית
קודם כל תודה! זה מעודד לדעת שבסוף אראה את האור... לגבי דיאטנית יש מישהי שהלכתי אליה מטעם קופת החולים שלי היא נתנה לי תפריט הייתי כמה מפגשים והפסקתי כיון שלא התחברתי אליה ואני גם מרגישה שאני לא צריכה כי אני מלווה בטיפול פסיכולוגי וזה מה שעוזר לי... לגבי הספורט.. רשמתי למעלה שאני הולכת כל יום 7 ק"מ על מכשיר הליכה (בערך שעה) ונתוני הגוף שלי הם כרגע 165 משקל 66.5