3 חודשי דיאטה ללא ירידה ממשית במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב , משקלי הינו 80 ק"ג ווגבהי 1.65 מזה 3 חודשים אני בדיאטה בליווי דיאטנית התפריט תקין ומאוזן ובפיקוחה הורדתי לחלוטים מהתתפריט ג'אנק פוד,עוגות ובצקים צימצמתי את כמות המלח הרבה אותה צרכתי כמן כן אני מבצעת יוגה ואירובי 5 ימים בשבוע ואף על פי כן הורדתי רק 3 קילו האם זה תקין ? אני צורכת כמות רבה של דיאט קולה האם זו יכולה להיות הסיבה? אני בשנות ה30 לחיי, בריאותי תקינה ואינני מעוניינת לעשות דיאטת כסאח אשמח לעזרתכם ולעצתכם תודה.
שלום שלי קודם כל אני רוצה לשבח אותך על הדבקות במטרה והמאמצים שאת עושה בנושא הדיאטה. המצב שאת מתארת הוא מצב שכיח מאוד בדיאטות ארוכות טווח. הגוף מבצע איזשהי אדפטציה לתהליך הדיאטה ונעצר משקלית לתקופה כלשהי(משתנה מאדם לאדם). הסיבות לכך לא לגמרי ברורות לנו מבחינה קלינית וזה משצב שיכול להיות מושפע מגורמים שונים, כמו ריבוי דיאטות עבר, גנטיקה וכדומה. עלייך להמשיך באותה דרך שהתמדת בה במהלך החודשים האחרונים. דיאטה נכונה בשילוב עם פעילות גופנית זוהי הדרך הנכונה. בסופו של דבר הירידה אמורה להתחדש. בנוסף כדאי לבצע במקביל בדיקות דם מקיפות,בייחוד בדיקה של בלוטת התריס לבדוק שהמטבוליזם שלך תקין ואת לא סובלת מחסרים כלשהם. בנוגע לדיאט קולה, צריכה זו לא אמורה להוות בעיה בירידה במשקל, אך מכיוון שלעיתים אנו רואים בגוף האדם הבדלים וגורמים פיזיולוגיים שעדיין לא ידועים לנו במלואם, ייתכן וכדאי לך לבצע הפחתה משמעותית בכמות הנצרכת ולבחון האם מהלך זה תורם לירידה במשקל מאשר בעבר. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-674880 www.drlevy.co.il
תודה על תשובתך המהירה אכן אעשה בדיקות וגם אצמצם צריכה ,אשמח לעדכן :) יישר כח .