זקוקה לעצה...
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום.. אני בחורה בת 24, בריאה.. גובה 1.50 ומשקל כיום כ-65. BMI עומד על כ-29.. אני מאוד רוצה לרזות בין 12-15 ק"ג אך כל כך מאסתי בתפריטים שאני כבר לא עומדת בהם. בעבר הייתי מצליחה לרזות הרבה אבל אח"כ הייתי מעלה ועכשיו אני לא מצליחה לדבוק בתפריט במשך יותר משבוע. מכיוון שאני כבר יודעת כמה קלוריות יש כמעט בכל דבר שאני אוכלת (ואם לא אני בודקת) ויש לי ידע וניסיון עבר - לאחרונה אני מנסה משהו שונה. לא הולכת בדיוק עפ"י התפריט אלא בעיקר אוכלת 3 ארוחות עיקריות, 3 ארוחות ביניים.. משתדלת לאכול מה שאני אוהבת אך בגירסה הפחות משמינה..לדוגמא: חלב 1%, גבינה צהובה 9% ולא 28%, עברתי לחטיפי אנרג'י של 100 קל' במקום ממתקים, לחם קל וכו', לחמניות קלות וכו', משלבת ירקות, פירות-בהגבלה, רטבים לייט וכדומה. בקיצור -עושה נראה לי הכל כמו שצריך רק שזה לא תכתיב של תפריט מסוים אלא עושה את הבחירות שנראות לי כנכונות יותר. אני צורכת בין 1300-1400 קל' ליום. האם אפשר לרזות ככה? פעם בשבוע אני מוסיפה מנה מותרת ויוצא לי 1900-2000 קל' ליום אבל רק פעם בשבוע. יותר קל לי להתנהל כך מאשר ללכת אחד לאחד לפי תפריט.. אמנם בתפריט יורדים ישר מהר אבל אח"כ אני מעלה את זה אז זה לא שווה את זה. האם אפשר לרזות ככה? ללא קיבעון של תפריט? האם אוכל להשיג את מטרתי? בשלב זה אינני עושה ספורט אבל זה משהו שבהחלט יקרה בזמן הקרוב. אודה לתשובתך וסליחה על אורך השאלה =)
שלום קודם כל אני רוצה לשבח אותך על שבחרת בדרך הנכונה בעניין הדיאטה. התשובה היא בפירוש כן. אפשר להוריד במשקל בדרך זו, זו תהיה ירידה הדרגתית, אבל בטוחה. זהו לא תפריט, זוהי דרך חיים וזה הדבר החשוב ביותר בתזונה נכונה שאני תמיד מנסה להנחיל למטופלים שלי. תמשיכי בדרך זו אבל אכן מומלץ מאוד להוסיף ליומיום פעילות גופנית, שגם תעלה את הקצב המטבולי של הגוף ותאפשר ירידה חדה יותר במשקל והתנהלות מעט יותר חופשית עם האוכל. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-674880 www.drlevy.co.il