שלום
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
05/07/2010 | 09:40 | מאת: היי
אשמח אם תוכלו לענות לי על כמה שאלות:אני בחורה כבת 20 עם ממש מעט עודפים של משקל אני רוצה להרזות מעט אבל זה לא מה שחשוב....מה שחשוב זה שאני רוצה לדעת כמה מומלץ להוריד בחודש?ז"א כמה קילוגרמים אמורים לרדת בצורה בריאה?בחודש! 2.האם הליכה יום יום מוגזמת? או שמומלץ 3 פעמיים וזהו?בשבוע. 3.כמה קלוריות מומלץ (אבל באמת שלא סתם יהיה מיותר)לאכול ביום..? 4.האם יום בלי פחמימות יום עם פחמימות(בצורה מאוזנת)בסדר? ואיך איך לעזאזל שומרים על אותו משקל לאורך כל החיים...ולא נכנעים למתוקים בצורה מגוזמת?? אלפי תודות...וסליחה על האורך ואם זה מבולבל.שוב תודה
לקריאה נוספת והעמקה
05/07/2010 | 15:46 | מאת: רקפת מרקוס
שלום לשאלתך הראשונה- הקצב המומלץ לירידה במשקל הוא 0.5-1 קילוגרם לשבוע. קצב זה מאפשר לההתמיד בדיאטה מאוזנת לאורך זמן והוא לא מזיק לבריאות. הליכה יומיומית היא אפשרית בהחלט,הכי מומלצת הליכה של 30 דקות כל יום. אפשר להמיר את זה בהליכה של לפחות שעה 3-4 פעמים בשבוע. כמות הקלוריות המומלצת היא אישית לכל אדם ותלויה במבנה גופו, גובהו, משקלו ובמידת הפעילות שמבצע בחיי היומיום שלו.כמות הקלוריות המומלצת גם יורדת במקצת עם הגיל. כדי לחיות לפי תזונה נכונה,יש לצרוך מדי יום מכל קבוצות המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. לכן יום עם פחמימות\בלי פחמימות ממש לא בריא ולא מומלץ. לא קל לשמור על אותו משקל כל החיים. בגוף האדם מתרחשים שינויים מטבוליים, פיזים, הורמונליים וכו' שמשפיעים בין היתר על משקל הגוף. כדאי לאכול מאוזן ככל האפשר, מכל קב' המזו, לגוון באכילה ולבצע פעילות גופנית כרוטינה בחיי היומיום. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-674880 www.drlevy.co.il