איך יודעים מתי לאכול ?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
17/07/2010 | 11:05 | מאת: גיל
שלום רב. אני בן 22, 1.86, שוקל 92. זה המשקל הרב ביותר ששקלתי אי פעם אני חושב. במרוצת השנים, ככל שעבר הזמן, המשכתי במקום מסויים להעלות במשקל. היו לי שנים בילדות שהייתי מאוד רזה, אבל אף פעם בעצם לא היו לי הרגלי אכילה נכונים אני חושב. בשבועיים האחרונים נכנסתי לאיזה מודעות מסויימת, והתחלתי ככה להקפיד על ארוחות מסודרות יותר, והורדתי את מספר "השטויות" שאני אוכל, בנוסף חזרתי לרוץ פעמיים-שלוש בשבוע. כתוצאה מכך, שמתי לב שבאופן כללי הייתי אוכל שאני לא באמת "רעב", אלא פשוט אוכל מכל מיני סיבות אחרות. והיום, שאני ככה רוצה להקפיד יותר, אני לא ממש מקבל איתותים של רעב, לא קם בבוקר ומרגיש צורך לאכול (אפילו אחרי 3-4 שעות, לפעמים יותר). רציתי לדעת, איך אדע מתי הזמן לאכול במהלך היום? ומתי באמת זה סתם הרגלים? כלומר התחלתי להבין שלפעמים סתם הייתי מכניס משהו לפה, בגלל "שהיה לי מקום" לעוד משהו, אבל אני לא באמת רעב.
לקריאה נוספת והעמקה
18/07/2010 | 22:01 | מאת: רקפת מרקוס
שלום גיל האיתות מתי להתחיל לאכול יכול להגיע מגורמים רבים ומגוונים: מצד אחד מרעב פיסיולוגי אמיתי ומהקצה השני מרעב נפשי למשהו שהוא לא מזון. גם ישנן התניות ייחודית לכל אדם מתי להתחיל לאכול (למשל, כשנכנסים לבית אחרי יום עבודה) וגם התניות חברתיות כוללות ("משהו מתוק עם הקפה"). בשל מגוון זה של גורמים ותרבות ההשפע שיש לנו בחברה המערבית, אצל מרבית האנשים, תחושות הרעב האמיתיות הפיזיולוגיות נוטות להיעלם. זהו מצב בעייתי מאוד ואנשים אוכלים מהסיבות הלא נכונות. בשביל לשמור על משקל תקין וגם בתהליך הרזייה ,כדאי להרגיל את הגוף לצריכה של ארוחות קטנות , כל 3-4 שעות, גם אם לא מרגישים רעב גדול. כך הגוף ילמד להסתדר עם ארוחות קטנות, לא מכבידות וגם לא נגיע למצב של רעב קיצוני שיכול לגרור למצבי עצבנות ואכילת יתר. על כן, בתשובה לשאלתך, ומכיוון שיש לך היסטוריה של אכילה לא מסודרת, הייתי ממליצה בחום לאמץ את שיטת ששת הארוחות. 3 ארוחות מרכזיות (בוקר, צהריים, ערב) וארוחות ביניים קטנות יותר ביניהן. זוהי דרך בריאה ואפשרית לאורך זמן לביצוע דיאטת הרזייה ובשילוב עם פעילות גופנית, הסיכוי לירידה הוא גדול. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-674880 www.drlevy.co.il
19/07/2010 | 17:14 | מאת: גיל