כתבתי לכם שאני לא יורדת במשקל משום דיאטה ורציתי
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
לשאול:מה דעתכם על דיאטת הולפורד שמאפשרת אכילה של עד ערך גליקמי 40-ביום?והאם יש לבדוק רק ערך גליקמי ולא ערכים אחרים במזון,לדוגמא:באגוזים אין ערך גליקמי,זה אומר שאפשר לאכול ללא הגבלה-זה הרי מלא בשומן?אש/מח אם תאירו את עיני בנושא
שלום יעל אני לא מכירה את דיאטת הולפורד,אך בעניין האינדקס הגליקמי, זהו מדד שמתייחס אך ורק לפחמימות. מושג האינדקס הגליקמי מתאר את קצב הפירוק והספיגה של פחמימה בדם. כאשר האינדקס הגליקמי נמוך יותר,תהליך העיכול של הפחמימה הוא איטי יותר ועל כן ספיגת הסוכר לדם תתבצע בצורה מתונה יותר בהשוואה לפחמימה אחרת (לחם לבן או גלוקוז נקי, תלוי בסוג הטבלה). באכילת פחמימות עם אינדקס גליקמי נמוך נחוש תחושת שובע ממושכת יותר ודבר זה תורם מאוד לאיזון סוכר בדם (אצל חולי סכרת למשל), אך גם בקרב אנשים המעוניינים לבצע דיאטת הרזייה. גורמים נוספים שמשפיעים על אינדקס גליקמי: כמות הסיבים התזונתיים שמורידים את המדד, משך זמן בישול המזון,הבשלה של פירות( פחות בשלים, אינדקס גליקמי נמוך). שילובי אבות מזון שונים גם משפיע על האינדקס הגליקמי, למשל פחמימה שנאכלת עם חלבון או שומן יכולה להוריד אינדקס גליקמי של פחמימה זו. יש לזכור כי פחמימה היא עדיין בעלת ערך קלורי ולכן יש לצרוך ממנה בכמות מוגבלת של בערך 50-60 אחוז מכמות הקלוריות היומיות, גם עם אינדקס גליקמי נמוך. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-674880 www.drlevy.co.il