רעב בלתי נשלט
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, מאז ינואר אני חווה רעב קיצוני בלתי נשלט. בגלל הרעב אני עליתי מ 78 קילו ל 112. אני בן 24 וגובהי 172. זה התחיל בפתאומיות ואחרי שאני אוכל ארוחה גדולה כעבור שעתיים אני מרגיש כמו שצמתי יום שלם. ולא! זה לא פסיכולוגי. אני אפילו לא נהנה מהאוכל שאני אוכל. אם אני לא אוכל אני מרגיש עילפון ואינני מסוגל אפילו לפתוח את העיניים. הרעב הזה גם מלווה בתחושת חולשה קיצונית. עשיתי בירור אנדוקריני אך לא נמצאה כל בעיה. אז רציתי לדעת אם יש איזה שהוא צורת אכילה שיכולה לעזור לי אם הרעב כמו יותר חלבונים?? להפריד בין חלבונים לפחמימות?? או כל דבר אחר שיש לכם להציע? יש גם לציין שכאשר הרעב הזה התחיל הייתי בתהליך ירידה במשקל. ירדתי מ 96 קילו ל 78 ואז פתאום זה התחיל. האם זה יכול להיות קשור איכשהו? תודה רבה!
שלום ייתכן הרעב הבלתי נשלט שאתה מתאר יכול להיות קשור לסוג הדיאטה שביצעת. במידה ומנעת מעצמך מזונות רבים ולא סיפקת לגוף את כמות הקלוריות שהוא זקוק להם (למרות הדיאטה),לעיתים הגוף יכול להגיב בניסיון להחזר את החזרים הללו וברעב ובאכילה מוגברת. זהו תהליך שרובו פסיכולוגי והוא מתקיים אחרי דיאטות רסטרקטיביות מאוד. העצה הטובה שאני יכולה להעניק לך זה לנסות ולאמץ צורת אכילה הבנויה מאכילה של ארוחות קטנות ותכופות (מכל אבות המזון ומשולבות ביניהן), מרובת ירקות, עם הרבה סיבים תזונתיים ועם שילוב של פעילות גופנית. כדאי גם להתייעץ עם דיאטנית כדי להרכיב תפריט המותאם לך באופן אישי,בליווי מעקב צמוד. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-674880 www.drlevy.co.il