השמנת יתר תוך כדי הריונות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
השמנתי תוך כדי הריון למרות עבודה קשה יחד עם תזונאית. כיום אני 30 קילו מעבר למשקל ההתחלתי שלי. למרות אכילה נכונה של פחממות מורכבות ודגננים מלאים עם הרבה ירקות וכמות פירות נכונה, ללא סוכר ואכילת דגים (אומגה 3), והוספת זרעי פשתן טחונים כמה שיותר לאוכל. אני רגישה לחלבון פרה, בזמן האחרון יש לי רגישות לסויה, לחלב עיזים ושקדים ולכן נמנעת מהם. אני נמנעת ממאכלים מטוגנים, ומשתמשת בכמה שפחות שמן בבישול (רק קנולה). לא הצלחתי להוריד את המשקל יתר. כן הצלחתי להוריד את רמות הכולסטרול לנורמה ולהוריד את הטרי גליצרידים. אני אוהבת פעילות גופנית ומתאמנת 4 פעמים בשבוע בחדר כושר וסטודיו. לפני שנה וחצי גילו אצלי הייטל הרניה עם דלקת בוושט. האם זה קשור לאי יכולת שלי לרדת במשקל? אני אוכלת קופסאת סרדינים (בשמן זית) בשבוע האם זה מספיק סידן?
בנוסף לכל זה אני כל הזמן רעבה הבטן מקרקרת בקול רם. במיוחד לאחר שאני לוקחת לוסק. אני מנסה לשתות כדי להגיע לזמן ארוחה אבל אז אני מרגישה בחילה וחולשה. ניסיתי להניח לעצמי ירקות חתוכים ופירות כארוחות ביניים. בעיקר קשה לי להתמיד עם זה בגלל לוח זמנים הפוך כל שבוע (עבודה במשמרות). הכי קשה לי זה כאשר אני שוכחת לקחת אוכל איתי למשמרת. בבית החולים יש רק לחם לבן, מרגרינה, ביצה קשה(לפעמים), תחינה, גבינות וחמאה לארוחות הלילה. לפעמים גם ירק קטן או פרי (לא במצב טוב לאכילה). מה לעשות? הבחילה מגיעה כשאני מתישבת בהסעה לאחר המשמרת (במשמרת אין זמן לשבת).
שלום ריקי, חסרים לי כמה פרטים: האם את בהריון כעת? האם לא ירדת במשקל כלל? את הלוסק, למיטב ידיעתי, אמורים לקחת כחצי שעה לפני הארוחה, כך שאם את רעבה אח"כ את בהחלט אמורה לאכול. את לא יכולה להרשות לעצמך לשכוח לקחת אוכל לעבודה. מבחינתך זה כמו לקחת תרופה. ואת צריכה לפנות לעצמך זמן לאכול באמצע המשמרת. בברכה מוניקה קרן