shalom
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום דוקטור אני לא בטוחה לאיזה פורום לשלוח את ההודעה שלי, אולי תוכלי לעזור לי או להפנות אותי לפורום הנכון, אני גרה בברזיל, בת 27, הריון ראשון של 14 שבועות, לפני כמה שבועות עשיתי בדיקות דם ורמת הסוכר הייתה 102, הרופאה שלי שלחה אותי לדיאטנית, אבל הדיאטנית לא הסבירה לי כלום, רק נתנה לי תפריט בסגנון ברזילאי, ניסיתי לומר לה שאני אוכלת דברים אחרים אבל זה היה אבוד, עכשיו אני לא יודעת איך ומה לאכול, מה מותר ומה אסור, על מה שמצאתי באינרנט זה ללכת לדיאטנית, אין שום הצעות לתפריט, לאבא שלי יש סוכרת ואמא שלי שלחה לי ספר מתכונים שהיא נוהגת להשתמש בשבילו, האם זה יעיל בשבילי, בעוד עשרה ימים אני אמורה לחזור למרפאה ולעשות שוב בדיקת דם לראות אם אמת הסוכר ירדה, לצערי אני עוכבת אחרי התפריט הברזילאי שיש לי ואני סובלת כי כל מה שהם אוכליפ פה זה אורז, שועועית עם בשר שונה בכל יום, מה עם גרנולה, רוטב סויה חרדל, איזו גבינה עליי לקנות, אני ממש לחוצה, אשמח אם תוכלי לעזור לי או לפחות להפנות אותי לאדם המתאים
שלום כדי להיות מאובחנת בסכרת הריונית, את צריכה לחזור על בדיקת הסוכר ולבצע בדיקות נוספות של העמסת סוכר שלא ציינת בשאלת אם נשלחת לבדיקות הללו. כדי לשלוט ברמת הסוכר בדמך, עלייך לחלק את כמות הפחמימות היומית שלך למנות קטנות: בצורת 6 ארוחות, בוקר, צהריים וערב ועוד 2-3 ארוחות ביניים ביניהן.כל ארוחה צריכה להכיל כמות קטנה של פחמימה : למשל 2 פרוסות לחם, 6 כפות אורז\פסטה\שעועית, פרי אחד, 2 כפות גרנולה ללא סוכר. מזונות חלבוניים כגון: גבינות, בשר, דגים וביצים, אלו מזונות שלא משפיעים על רמת הסוכר ולכן הם פחות מוקפדים מבחינת המידה. ניתן למצוא את האינפורמציה לגודל המנה הטובה המומלצת לסכרתיים באתר של "איל", איגוד הסכרתיים הישראלי. אני מאמינה שבאתר הזה תוכלי למצוא רעיונות לתפריט יומי ומומחים בתחום יענו לך על שאלות נוספות שיתעוררו. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880
שלום לך אני לא מאובחנת בסכרת הריונית, יש לי חשד, אני בשבוע 14 כרגע, כשהייתי בשבוע 12 עשיתי בדיקת דם ורמת הסוכר הייתי גבוהה, בהיתחשב שאבא שלי חולה סוכרת ואני מעשנת כבדה - הייתי יותר נכון כשגיליתי שאני בהריון הפסקתי, הרופאה שלי שלחה אותי לדיטאנית, רק שאני אוכלת ומבשלת בסגנון ישראלי ופה הם לא ממש מבינים מה זה אומר, הדיאטנית נתנה לי תפריט שמתאים לברזיילאים, ולא ממש ענתה לי על השאלות רציתי לדעת אם חייב לאכול 6 פעמים ביום אני לא רעבה, אז מה אני סתם אוכל בלי להיות רעבה, מה עם מתוק, בא לי לאכול משהו מתוק כל הזמן, אז אני אוכלת תפוח או בננה, או כוס יוגורט, אבל לפעמים בא לי שוקולד, גלידה, שוקולד מצאתי לחולי סכרת ואני קונה אותו, אבל האם יש הגבלה ליום, וגלידה מצאתי רק דיאט, האם זה טוב או לא האם מותר לאכול גזר, סלק, אבטיח, מנגו, פפיה, אננס, ומה עם מים של קוקוס - תמיד שותים את זה פה כשהולכים לים, יש לי המון חשק ללימון ותפוז - אני מכינה מיץ סחוט, האם יש הגבלה, מה עם חלב קוקוס, אני אוהבת להכין את זה עם ירקות, פסטה וקארי, ושרימפס - האם מותר, אני גם אוהבת סטרוגנוף - עם שמנת מתוקה, האם מותר או לא, סליחה על כל השאלות, פשוט בא לי לאכול כל כך הרבה דברים ואני לא כי אין לי מושג אם זה טוב או רע לי, אשמח לקבל תשובה או לפחות המלצה עם מי אפשר להיתכתב בכדיי לקבל תשובות תודה רבה ויום נפלא דרך אגב בעוד שבוע אני אמורה לעשות עוד בדיקת דם לראות אם הסוכר התאזן - אני בדיטאה כבר שבועיים, אפילו ירדתי קילו