דיטת דלת פחמימות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
22/08/2010 | 16:22 | מאת: מ.מ
שלום רב, לפני כשנה וחצי התחלתי דיאטה דלת פחמימות. זה הלך מצויין וירדתי כ- 15 ק"ג. הכל היה מעולה לא היו שום פיתויים ובלב שלם המשכתי עם הדיאטה כמעט עד למשקל היעד. לפתע חטפתי וירוס בבלוטת התריס ואז ללא שליטה יורדים במשקל ואז עולים בחזרה. עליתי כ- 5 ק"ג למרות שהמשכתי בדיאטה, אבל כאמור זה בגלל הבלוטה. כיום לאחר בדיקת דם של לפני כמה ימים נמסר לי כי הכל תקין והבלוטה חזרה למצב תקין. בשל העלייה במשקל התחלתי לרעות בשדות זרים ושיניתי את הדיאטה אמרתי אולי זה יעזור ועשיתי דיאטה של שומרי משקל אך מרגע שהתחלתי לאכול פחמימות מדי יומיים עליתי כ- 200 גרם וכך אני כבר חודשיים נלחמת עם הגוף שלי אך עדיין יש כל הזמן עלייה במשקל ובסהכ עליתי כ- 8 ק"ג. אני כבר לא יודעת מה לעשות עם עצמי . . . חייבת לרזות בחזרה אני מרגישה כאילו עליתי 30 ק"ג ולא 8!!! היום החלטתי לחזור לדיאטה הדלה בפחמימות אבל מה זה אומר על הגוף שלי שהוא לא מקבל פחמימות וישר מתרגם אותם לשומנים ???? אשמח לקבל תגובות והמלצות, אציין רק שגם לפי דיאטת סוג דם ממליצים לי לאכול יותר חלבונים מפחמימות. תודה מראש, מ.מ :)
לקריאה נוספת והעמקה
22/08/2010 | 21:21 | מאת: רקפת מרקוס
שלום אף על פי שבדיאטות חלבונים ניתן לרזות בצורה טובה ועקבית, יש לא מעט סכנות שדיאטה זו טומנת, ומה שקרה לך זאת דוגמה טובה לכך. גופך התרגל לחיות ללא פחמימות וכאשר נאלצת לבצע שינוי בתפריטך (מסיבות שונות), הגוף מיד הגיב לכך בעלייה במשקל. לא ציינת כמה זמן פעלת לפי דיאטת החלבונים, ומשך הזמן הוא לעיתים משמעותי במה שקורה אחר כך. כדי לחדש את הירידה במשקל את צריכה לבצע מעין "תיקון מטבולי" לגופך. בעצם לחזור לאכילה תקינה ומגוונת של כל אבות המזון (כדאי מאוד להתייעץ עם דיאטנית קלינית ולעבוד יחד איתה), ולמרות שייתכנו עליות קטנות במשקל, המשקל מתייצב לבסוף. עם השינוים בתפריט מומלץ גם לבצע פעילות גופנית באופן קבוע. אחרי זמן מה, הגוף יחדש את הירידה במשקל עם התפריט המתאים. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880
23/08/2010 | 07:56 | מאת: מ.מ
תודה על התגובה, רציתי לציין שעשיתי את הדיאטה הדלה בפחמימות במשך כשנה ושלושה חודשים ולפני כחודשיים שלושה כאשר שיניתי את הדיאטה לשומרי משקל החלה עלייה מטורפת במשקל כאמור 8 ק"ג בשלושה חודשים. המשקל שלי היה יציב ופתאום שוב חזרתי למערבולת הזו . . . אני כבר שלושה חודשים אוכלת פחמימות אך לא עוגות או מתוקים במשטר של דיאטה וכלום רק עולה במשקל. כמה זמן לוקח לגוף לחזור למצב הטבעי שלו? לחזור לדיאטה הדלה בפחמימות? אני ממש אובדת עצות ואני לא יכולה להסתובב עם המשקל העודף הזה חייבת לרזות ולחזור לעצמי. תודה מראש, בברכת יום נפלא :) מ.מ