בעיה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום יש לי בעיה סביב נושא האכילה שמאוד מפריעה לי.זה התחיל די מזמן,לפני בערך שנתיים שהתחלתי להתעסק עם העניין הזה של משקל ודיאטה (אני בת 22 במשקל תקין מבחינת בריאות BMI בערך 21) באמצעות הרעבה עצמית ודיאטה קיצונית מאוד ירדתי בערך 10 קילו ממשקלי.טופלתי אצל תזונאית והמשכתי לשמור על המשקל הנמוך במשך פחות או יותר שנה-הייתי אוכלת נכון אבל באופן מאוד אובססיבי ומדויק.הייתי סופרת הכל.עקב שינויים במסגרת היום יום שלי תוך חצי שנה עליתי הכל בחזרה.התחלתי לא לדפוק חשבון למה אני אוכלת וכנראה שיצרתי לעצמי חסכים כי אני חייבת מתוק ולא מצליחה להסתפק באחד אני כל היום רוצה מתוק וחושבת על זה.אני אוכלת שטויות בשליטה בכאילו- כל יום אני מוצאת תירוץ אחר ומחר "נתחיל דיאטה,אז היום מותר".כל בוקר אני מתחילה דיאטה שנמשכת בין שעה למקסימום ארבעה חמישה ימים ובסופ"ש בכלל יותר קשה.חשבתי שזה בגלל לימודים או שיגרה מסוימת, שתגמר ואז יהיה יותר קל אבל זה ממש לא.לאחרונה התחלתי להיות נורא רעבה (הרגשה פיזית) ואימא שלי אומרת שזה לא "רעב אמיתי" אבל אין לי שום חסך בחיי,יש לי הכל בלי עין הרע.הדבר היחיד שרע לי איתו זה המשקל שלי.קראתי כל כך הרבה מידע בנושא הדיאטות וניסיתי כל מה שיכול להתאים ואני פשוט לא מצליחה להתמיד או להאמין שזה יעבוד.אני כל הזמן רעבה גם שאני אוכלת, או מפוצצת שאני אוכלת יותר מדי. אין לי את האיזון שכל כך חשוב.ניסיתי לוותר ולהשלים עם עצמי ככה אבל אני פשוט לא יכולה.לא נוח לי עם עצמי.זה מפריע לי בכל תחום בחיים.קבעתי תור לדיאטן דרך קופ"ח, אבל אני פוחדת שגם זה לא יעזור.אני לא מבינהאת זה כי יש לי המון מוטיבציה לרזות.אני מניחה שתפנו אותי לטיפול פסיכולוגי אבל זה לא אפשרי לי כרגע וגם מאוד קשה לי להפתח בצורה כזאת.אשמח מאוד לכל עצה או עזרה בנושא.מצטערת על אורך הפנייה.המון תודה.
שלום אורנית לצערי פורום זה הוא אינו המקום לפתור בעיה בסדר גודל שכזה. דבר ראשון- טוב שקבעת את התור אצל הדיאטן, אני מקווה שהוא יצליח להחזיר אותך לאכילה מאוזנת. נשמע שבעייתך אכן מצריכה סוגי טיפול שונים, מלבד תחום התזונה, ולמרות שאת חוששת מטיפול פסיכולוגי, רוב הסיכויים שהוא זה שיוציא אותך מבעייתך. האוכל הוא רק סימפטום, הוא לא הבעיה האמיתית. כדאי לבדוק טיפול כזה גם במסגרות קופת חולים,היום הטיפולים הללו ניתנים במחירים שווי נפש מאשר לאוכלוסייה, מאשר בעבר. את גם תמיד יכולה להתייעץ עם המומחים במרפאת ד"ר לוי להרזייה, ששם משלבים את הטיפול באדם מכל ההיבטים האפשריים: תזונתי, נפשי וגם רפואי. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880