השמנה מכדורים פסיכ'
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
27/08/2010 | 08:57 | מאת: מוש
שלום חברתי בת 30 סובלת מחרדות קשות ומטופלת מספר שנים בתרופות פסיכיאטריות שונות שגרמו להשמנה מסיבית של עשרות קילוגרמים וכיום שוקלת 97 קילוגרמים בגובה 1.60. ההשמנה נגרמת ישירות משינוי המטבוליזם בעקבות לקיחת התרופות ולא כתוצאה משינוי הרגלי אכילה. כיום מטופלת מאנאפרניל (נוגד דכאון טריציקלי) ו4 מג של פרפנאן (אנטי פסיכוטי מהדור הראשון) במשפחתה קיימת היסטוריה של סוכרת אך לא מאובחנת כסוכרתית בשלב זה קראתי ששימוש במטפורמין יכול להועיל בבעיית ההשמנה האם ניתן וכדאי לדעתכם לקחת את התרופה במצב כזה? והאם כן האם רופא יסכים לרשום את התרופה לאדם שאינו סוכרתי? תודה לכם
לקריאה נוספת והעמקה
27/08/2010 | 12:20 | מאת: adi
שלום, אני גם לוקחת כדורים כאלה ולקחתי בעבר פרפנאן. לי זה באמת עוזר לרדת במשקל אבל אני גם עושה ספורט עדי
27/08/2010 | 18:04 | מאת: מוש
ברור אבל הבעיה היא שהיא אוכלת מעט מאוד בגלל חוסר תחושת רעב ובכל זאת עלתה מ60 קילו ל97 גם ככה היא מזינה את עצמה מעט מדי ובכל זאת המשקל מטפס בגלל הכדורים האלה בלי הכדורים היא סובלת מחרדות ואגורפוביה קשה
31/08/2010 | 09:39 | מאת: ד"ר שלמה לוי
מטפורמין אינה מאושרת בישראל לטיפול בהשמנה אלא רק לטיפול בסכרת. ישנם מצבים ותנאים מסויימים בהם ניתן לבקש אישור מיוחד הנקר 29 ג' לטיפול בהשמנה. הדבר תלוי ברופא המטפל. לפיכך המלצתי לפנות אליו ולהתייעץ עימו בברכה ד"ר לוי שלמה פסיכיאטר מומחה 036764880
21/07/2013 | 10:59 | מאת: שולי
שלום, הצלחתי לרדת לפני כשנתיים מ-130קילו ל-80קילו, (גובה 180), תוך חצי-שנה, בעזרת כדור הפלא רדוקטיל-15 פעמיים ביום....כשהיגעתי ל-80קילו מישרד הבריאות שלנו, הוציא את הרדוקטיל מחוץ לחוק, ביגלל "מסוכן ללב"...עאלק...וזאת בניגוד ל-FDA שמאשר אותו אפילו בלי מירשם של רופא, עם אזהרות לחולי-לב.... רופא המישפחה שלי, (כבר 20שנה), הסביר לי שהרדוקטיל גורם להפסדים נוראים לחברות שמוכרות לנו כול מיני אבקות-הרזייה, שלא שוות כלום ולכן הן "תרמו" הרבה כסף, כדי לשכנע את הפקידים הבכירים של מישרד הבריאות של מדינת היהודים, להוציא את תרופת הפלא הזאת מחוץ לחוק...מה שאי-אפשר לעשות ל-FDA, שהוא בלתי ניתן לשיחוד.... אם אני אקנה את התרופה הזאת מארה"ב או אנגליה בדואר, זה יעלה לי 800שקל בחודש ואינני מסוגל לעמוד בהוצאה כזאת... האם מישהו מכיר תרופה שמסוגלת להחליף את הרדוקטיל, שמישרד הבריאות היקר שלנו לא הוציא אותה אל מחוץ לחוק, עקב הפגיעה בחברות היקרות שמוכרות לשמנים/ות "אבקות-הרזייה" בישראל?... תוך שנה וחצי מאז שהרדוקטיל סולק החוצה, חזרתי בחזרה מ-80קילו ל-120קילו...ו-800שקלים בחודש ממש אין לי.... מישהו מכיר תחליף לתרופת הפלא הזאת, שאפילו את מצב-הרוח לא קילקלה לי באותה חצי-השנה שירדתי בעזרתה 50קילו...או שהשאלה שלי היא שאלה רטורית, כי כול תרופה שבאמת תחסל את התיאבון, הפקידים הבכירים של מישרד-הבריאות ידאגו לסלק אותה החוצה, לאחר "שיכנוע" של אותן חברות שעושות מיליונים ממכירת כול מיני אבקות-הרזייה חסרות-תועלת???...ראשון21/07 -- בתודה!