כולסטרול גבוה לאחר הריון
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב! אני חמישה וחצי חודשים לאחר לידה. מניקה. בבדיקות דם שערכתי לאחרונה התקבלו ערכי כולסטרול גבוהים יחסית וערך נמוך של כדוריות לבנות(17.4 LYM% ) עד להריון מעולם לא סבלתי מכולסטרול גבוה. מה מומלץ להוריד מהתוזנה מלבד ביצים ובשר אדום? תודה על העזרה להלן תוצאות הכולסטרול מבדיקת הדם: 200- 110 mg/dl 223 CHOLESTEROL 200- 10 mg/dl 60 TRIGLYCERIDES 120- 35 mg/dl 78 CHOLESTEROL- HDL 130.0- 1.0 mg/dl 132.2 CHOLESTEROL-LDL calc
שלום ההנחיות התזונתיות להורדת כולסטרול כוללות: שמירה על משקל גוף תקין. מכיוון שאת אחרי לידה, מומלצת ירידה איטית. את אמורהה לחזור למשקלך לפני ההריון, תוך שנה מהלידה. מומלץ להפחית את צריכת השומנים בתפריט בעיקר מזונות המכילים רמות גבוהות של כולסטרול ושומן רווי, כמו למשל בגבינות ומוצרי חלב עתירי שומן, חמאה, בשר שמן, איברים פנימיים, מזון מעובד כמו נקניקיות והמבורגר, חמאה, מרגרינה, מאפים עתירי שומן כמו בורקס, ג'חנון, עוגיות, עוגות, שוקולד, וגלידות שמנת. מומלץ להעשיר את התפריט בסיבים תזונתיים כגון סובין, קמח מלא, קטניות, וירקות עם הקליפה רצוי לשלב 2-3 ארוחות דגים במשך השבוע ( כל הדגים מותרים למעט קרפיון ) או לקחת תוסף של אומגה 3. (זה מומלץ בכל מקרה לנשים מיניקות) מומלף לבצע פעילות גופנית כמו הליכה מהירה, רכיבה על אופניים, בתאום עם הרופא המטפל. בברכה מוניקה קרן