בטן נפוחה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אז ככה, אני בת 31, מתאמנת מידי יום, עיצוב, אירובי, פילאטיס, מדרגה ובאמת מגוון. לפני כ4 שנים היה לי התקפי בולימיה תדירים במשך כמה חודשים ומאז היו תקופות שממש לא הקאתי, היו תקופות של פעם בשבוע, של פעם בחודשיים. עכשיו אני בסה"כ די בשליטה ובאמת בחצי שנה האחרונה אפשר לספור על יד אחת את התקפח הבולימיה שלי. דבר ששמתי לב היא שהבטן שלי מתנפחת ממש מהר מכל מינ סיבות: אם אני לא אוכלת כמה שעות ומרגישה רעב, הבטן מתנפחת ואפילו פיפי כואב לי לעשות ואני לא מדברת על צום אללא על לא לאכול שלוש שעות. הרבה פעמים הבטן שלי ננופחה גם לאחר שאני אוכת צהריים או ערב (בד"כ מלווה בירקות) חשוב לציין שלפני 4 שנים עליתי כ5 ק"ג ומאז אני לא מצליחה להוריד אותם! לא משנה כמה אני מנסה לשמור וכמה ספורט אני עושה (אני 1.64, שוקלת 59). לאחר כל הרקע הזה, כמה שאלות: 1. האם יתכן שבעקבות ההקאות יש איזה אנזים שלא מתפרק אצלי טוב ויכול להיות שבגלל זה הבטן מתנפחת לי. האם יש כדורים טבעיים שאני יכולה לקחת על מנת לרפא את זה. 2. אני מאמינה שאני בדרך להחלים מהדבר הנורא הזה, השאלה אם כל מיני תוספים טבעיים שאת ממליצה לקחת? 3. אני רוצה ככה לעשות התנעה מחדש לגוף, הן מבחינה ספורט והן מבחינה תזונתית. איזה טיפים ורעיונות יש לך. תודה רבה ושיהיה אחלה שבוע
שלום נעה 1. למרות הרקע שתיארת, אני לא סבורה כי יש קשר בין ההקאות שלך בעבר, לתחושת הנפיחות של היום.את צריכה לבצע בירור מקיף של מצבך הרפואי (בדיקות דם, רגישיות שונות וכו').במקביל כדאי להתייעץ עם דיאטנית קלינית בנוגע להרכב התפריט. ייתכן ורכיב בתזונה שלך גורם לך לתופעות הללו. 2. אני לא ממליצה על תוספים טבעיים לנטילה, בייחוד בגלל שאין אבחנה למצבך, ומי יודע אם כדורים לא עלולים להחמיר את המצב שלך. לא ציינת בשאלה איך פעילות המעיים שלך(יציאות תקינות?), זה קשור מאוד לנפיחות. מבחינת טיפים תזונתיים, נשמע שמה שעשוי להקל על התסמינים זה צריכה של ארוחות קטנות, כל שלוש שעות בערך,כדי למנוע עומס על מערכת העיכול. זה עשוי לשפר את הרגשתך. תני תשומת לב גם לנפיחות ולכאבים ואם הם מתקשרים למזון מסוים שאת צורכת או שעה מיוחדת ביום וכדומה. פעילות גופנית היא מצוינת ומבורכת ותמשיכי בה. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880