בקשר ל rmr הנמוך:מה באורח החיים יכול לגרום לכך?ואי
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
29/08/2010 | 10:19 | מאת: מתעניינת
ניתן לבדוק?אם אדם כזה כבר אוכל בסביבות ה-1000 ק' לאן כבר יש לו ללכת עם התזונה?וכמה ספורט כבר אפשר לעשות ביום?
לקריאה נוספת והעמקה
30/08/2010 | 08:03 | מאת: רקפת מרקוס
RMR נמוך לרוב ייגרם בגלל ריבוי דיאטות קיצוניות שביצע האדם בעבר ובעקבותיהן התייעלות של המטבוליזם שלו, שמביא לירידה ב-RMR. אולם, כפי שציינתי בתשובתי הקודמת, מקרים של ירידת RMR לכמות קלוריות כה זעומה הם נדירים, ובד"כ אדם יעבור בדיקת RMR מתוך בטחון שהוא לא מצליח לרדת במשקל בגלל קצב חילוף חומרים נמוך, ולאחר הבדיקה,הסברה מתבדה כאשר מוצאים שאין שום בעיה. ירידה במשקל היא לא תהליך קל, ויש הרבה מצבים שבהם אנשים נתקעים במשקל,ללא סיבה הגיונית פיזיולוגית.הדרך להתמודד עם כך היא פשוט להתאזר בסבלנות, לא לאבד מוטיבציה, להמשיך לבצע את הפעילות הגופנית והקפדה על תפריט מאוזן,ולבסוף המשקל ככל הנראה יזוז שוב לכיוון מטה. בברכה רקפת מרקוס