השמנה למרות דיאטה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, ביתי בת 22, וכמעט ואינה אוכלת כלום. במהלך היום היא אוכלת סלט ירקות וזהו... במשך כל היום היא רק שותה. למרות בתפריט הדל שלה היא לא יורדת במשקל לאחרונה אפילו נדמה לי שהיא עלתה. לפני כחודש עשינו דיאטה ביחד (כי רציתי ל"אזן" לה את התפריט) היא הקפידה יותר ממני ולמרות זאת אני ירדתי כ 5 ק"ג והיא לא ירדה אפילו גרם אחד. הטענה שלה היתה שהיא אוכלת הרבה יותר כשהיא בדיאטה. אני מודאגת, הילדה לא אוכלת כלום. חשוב לציין כי היא לשמנה יש עליה אולי 4-5 ק"ג מיותרים. מה יכולה להיות הסיבה לכך שאינה יורדת?????
שלום רונית, השאלה החשובה היא האם בתך מעוניינת לרדת במשקל, או שהיא עושה זאת כדי לרצות אנשים אחרים. כדאי לעשות בירור רפואי ולשלול בעיות שעלולות להאט את קצב הירידה. באופן עקרוני בחורה צעירה, בריאה, שעושה הפחתה בצריכה הקלורית שלה אמורה לרדת במשקל. למה הכוונה שכשהיא בדיאטה היא אוכלת יותר? מה היא אוכלת בד"כ? מה משקלה? וגובהה? האם יכול להיות שהיא אוכלת עוד כשאת או שאר בני הבית לא רואים? תנסי לברר בעדינות. בברכה מוניקה קרן