ירידה במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
מזה 4.5 שנים אני בעבודה על ירידה במשקל היתי 97 ק"ג גובה 1.65 , עברתי בשנים הנ"ל דרך חיים חדשה עם שינויים בהתחלה 3 ארוחות , נפילות בדרך , ונכון לשנה האחרונה עברתי ל6 ארוחות וזה מצויין אבל הירידה היא ממש בגרמים או בכלל לא , עושה הליכה או אופניים 2-3 פעמים בשבוע נכון להיום אני שוקלת 74 ק"ג אבל אני מאוד רוצה לרדת עוד 10 ק"ג למרות שמאז שאני זוכרת את עצמי שקלתי בין 67-70 ק"ג או יותר אתמול רעיתי את התוכנית של מוטי באינטרנט ואז המאמנת כושר אמרה לו שאם הוא שומר על המשקל הקיים של 115 ק"ג זה בסדר כי זה משטוב לגוף שלא השאלה שלי - לפי המחשבון BMI אני שמנה ומלחיץ מצד שני מאוד מאוד קשה הירידה במשקל למרות שאני נענת מהדרך למרות שלפעמים בה לי לזרוק הכל האם למרות המחשבון לכל אחד יש את המשקל שהדוף שלא יכול לרדת ? איך אנשים שמנים ניהיהם רזים ממש? ואני לא מצליחה אני נמצאת בקבוצה של אכלני יתר כדי לעשות עבודה רוחנית ונפשית וגם בקבוצת תמיכה עם תוכנית אוכל אשמח לקבל את המלצתך תודה מראש
שלום שירי נשמע שהדרך שבה את נוהגת היא הדרך הנכונה: אכילה מאוזנת של 6 ארוחות, משולבת בפעילות גופנית, פלוס עבודה אמיתית גם על הגורמים שמניעים לאכילה ולא רק על הסימפטום עצמו. יש הרבה ביקורת על מדד ה-BMI: שהוא מדד שטחי, ושלא מתייחס באמת להרכב גוף האדם והמבנה הקבוע שלו. לפי ה-BMI שלך שהוא 27.2 את מוגדרת מבחינה קלינית בעודף משקל אבל ייתכן וזהו משקל שאת וגופך מרגישים בנוח איתו. הדרך כעת מבחינתך בעיני היא לחזק את נושא הפעילות הגופנית, שיישאר חלק מחייך תמיד.כמובן להמשיך לעבוד על המשיכה לאוכל ברמה הפיזית והנפשית. אני מאמינה כי בדרך זו תוכלי להמשיך בדרך טובה לגוף, לגרום לעיצובו וגם להרגיש טוב עם עצמך ועם המשקל שמתאים לך. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880