הורדה במשקל, הכל בראש וכדורים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני פונה בנוגע לאימי, גובהה 1.58 והיא שוקלת 90 ק"ג. היא סובלת מלחץ דם גבוה (נוטלת ביום כ-100 מיליגרם). את הלחץ דם היא קיבלה מאירוע של רעלת הריון לפני כ-5 שנים ומאז היא משתמשת בכדורים. משקל היתר החל מלפני כ-14 שנה, היא כלל לא עוסקת בספורט, ואוכלת ממש לא נכון אם כי לפעמים יותר מידי. איך אפשר לגרום לבנאדם להבין שעליו לקחת את עצמו בידיים?הבדיקות דם שלה תקינות אומנם חסר לה קצת ברזל, היא תמיד אומרת שהיא מאוד רוצה לרדת במשקל אך היא איננה משקיעה כלל. אני מאוד חושש למצבה של אימי, אני מאמין שהיא פשוט מדחיקה את העובדה שהיא סובלת ממשקל יתר. אי אפשר לדבר איתה על הנושא הזה כלל וכלל. מה יש לעשות כדי לשנות מצב זה? אני תמיד אומר שהכל בראש, אם משנים את כיוון המחשבה אפשר לחולל ניסים אך איך מגיעים למצב הזה? במידה והיא תתחיל דיאטה, מה היא צריכה לעשות היות ויש לה לחץ דם גבוה? האם היא צריכה להתאמן אחרת ומה כדאי לעשות? שנית: איך ניתן להוריד במינון של הכדורים? היא לוקחת מינון גבוה מאוד ותמיד ביחד עם הכדורים הלחצ"ד תקין. קרה מקרה שהיא לא לקחה כדורים ורק למחרת לקרת הערב הלחצ"ד עלה, בליווי של סחרחורת קלה. אשמח מאוד לתגובה. תודה מראש
שלום יוסי אתה מתאר בשאלתך מצב מורכב ביותר שפורום זה הוא אינו הבמה לנסות ולפתור אותו. כמה שאני מבינה את הדאגה לאמך, כפי שציינת בפנייתך , כל אדם הוא אחראי לגורלו האישי ושינוי אורח חיים ותזונה דורש מאנשים הרבה השקעה ומוכנות לבצע את השינוי ואם הם לא יסכימו לכך, לא תהיינה הצלחה והתהליך ייתקע. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880 עלייך להתייעץ עם רופא המשפחה שלה וגם לשלוח אותה מיד להתייעצות עם דיאטנית קלינית. ייתכן ושיחה עם אנשי מקצוע יוביל להתנעת תהליך הדיאטה מתוך הפנמה של מצבה הבריאותי והסיכונים הגדולים שמביא עמו, כפי שנשמע על ידי אנשי רפואה.
נסה להביא את אמא שלך לפעילות גופנית קלה-הליכות קצרות, יחד אתך, בצורה לא לוחצת ולא מאיימת-אפילו כתמיכה במישהו אחר שרוצה לצעוד.אפשר להתחיל עם כמה דקות ולעלות בהדרגה. יתכן וזה יביא אותה למצב הרוח המתאים כדי להתחיל לדאוג לעצמה.