סיבות להשמנה מלבד אכילת יתר
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
16/08/2007 | 07:12 | מאת: לילי?
חבר שלי הוא בעל מבנה גוף רחב וגדול יחסית, אך בכל זאת הוא סובל ממשקל עודף. הוא אינו אוכל הרבה בכלל (בהשוואה אלי, ולגברים אחרים) ובדרך כלל גם אוכל בריא ובכל זאת הוא מעלה במשקל. האם יש ייתכן שיש לו בעיה בעיכול עם קבוצת מזון ספציפית שגורמת לו להשמנה, או איזושהיא רגישות אחרת שגורמת להשמנה? איזה סיבות יכולות להיות להשמנה מלבד אכילה ? האם אפשר למצוא משהו בבדיקות דם, ואם כן איזה בדיקות דם? אנחנו גרים בחו"ל ושירותי הבריאות כאן פחות נגישים לנו , לכן אני אשמח לתשובה קונקרטת. תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
16/08/2007 | 19:05 | מאת: מוניקה קרן
שלום לילי, כדאי לעשות בירור הורמונלי ולוודא שהכל תקין ואין, למשל תת פעילות של בלוטת המגן. עוד מומלץ לעשות רישום אכילה. במשך כמה ימים לרשום על דף כל מה שאוכלים, גם ביס ממש קטן, ממש כשאוכלים אותו. בדרך זו ניתן לגלות כמה באמת אוכלים או שבאופן פתאומי מפחיתים במידה ניכרת את כמות האוכל ויורדים במשקל. בברכה מוניקה קרן