רעב בשעות הערב והלילה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום !! אז ככה : גיל 59 משקל: 115 השמנה ב5 שנים האחרונות. כל החיים כולל היום יכול לא לאכול כל היום ולא חש תחושות רעב מיוחדות. אבל בלילה ....... רעב ...רעב...רעב...כל הזמן עד שהולך לישון בלי קשר לכמויות המזון . נסיון לאכול בבוקר לא משפרות את המצב . נסיונות לאכול מעט בשך היום או ארוכת בוקר עשירה, או מסודר במשך היום, גם הם "רק פותחות תאבון". שעות הערב המאוחרות והלילה - הן הבעיתיות. והכמיהה והצורך בלילה בעקר לפחממות וסוכרים. לחם , פסטה, סנביצים, גבנ"ץ ושוקולד וכו'. אז- מה עושים. ?? בלילה אני כמו נרקומן שזקוק למזון, והכל כמו שהזכרתי ,שאין לי בעיה לא לאכול כל היום או לאכול מאוזן במשך היום. אז מה הבעיה ואיך פותרים אותה. ?? משה
משה שלום, תוכל למצוא הסבר לבעיותך בקישור הבא: http://www.warriordiet.com/newsletters/newsletter-2007-jun-06.php
שלום משה, נראה שהבעיה היא בשני מישורים: במישור הרפואי- תזונתי: כנראה שאתה סובל מעמידות לאינסולין או לבעיה מטאבולית אחרת הקשורה לסוכר. מומלץ לעשות בדיקות רפואיות מתאימות. האם הסוכר בצום תקין? מבחינה תזונתית אתה צריך לאכול במשך כל היום. הגוף שלנו זקוק לאספקת אנרגיה שוטפת במשך שעות הערות, ולכן צריך לחלק את המזון לארוחות מסודרות. את הפחמימות ניתן לרכז לשעות הערב. במשך היום לאכול דל פחמימות, ובארוחת הערב לאכול יותר פחמימות. המישור השני הוא המישור הפסיכולוגי - התנהגותי: אתה צריך לברר לעצמך האם בשעות הערב אתה אוכל רק מתוך רעב ולא מסיבות רגשיות אחרות כמו שעמום, לחץ, עצבנות, פינוק וכד'. טיפול קוגנטיבי התנהגותי יאפשר לך לענות על השאלות הללו וגם יתן פתרונות מתאימים. אני ממליצה לפנות לטיפול מקצועי המשלב את 2 הגורמים הללו שידריך אותך וילווה אותך לעבר הפתרון. בברכה מוניקה קרן