הצילו אני מאבדת משקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
היי, אני בת 27, 173 והיום בבוקר שקלתי את עצמי 45.5 קילו. אני לא יודעת מה לעשות.. אני אוכלת בריא אבל לא מצליחה לעלות במשקל. בצבא שקלתי 52 ואני רוצה להגיע לשם אבל לא מצליחה, אני לא רוצה להשמין מלאכול מטוגנים כל היום. בצבא הייתי מדריכת ספורט- יכול להיות שהמסת שריר זה מה שהעלה לי במשקל? אני פוחדת להתחיל לרוץ כדי לא להוריד עוד יותר. בבקשה תגידו לי מה לעשות!
שלום לך תמר, אכן דאגתך מוצדקת ואני שמחה מאד שפנית כאן לעצתנו.לפי הנתונים שציינת תת המשקל שלך הינו קיצוני ואף מסוכן... (אינני רוצה להכניסך לפניקה אך כדאי לדעת שה-BMI שלך, שזה מדד לתקינות משקל, עומד על 15.2, ובעצם ב-BMI כזה ניתן לאשפז בשל הפרעת אכילה. כמובן שיש לשאול שאלות נוספות כגון מה מספרות בדיקות הדם שלך, האם יש לך מחזור סדיר ועוד..).אבל, ניתן בהחלט לשפר זאת!כל שעלייך לעשות הוא לפנות לדיאטנית קלינית המתמחה בנושא. במידה ותחושי שלמרות ההנחיות שלה אינך מצליחה ליישמן ולעלות במשקל ייתכן ויהיה צורך להרחיב את הטיפול ולקבל גם עזרה נפשית.אנא טפלי בכך ואל תזניחי זאת.בהצלחה רבה!
את צריכה לבדוק מה רמת הפעילות שלך כעת? האם עשית דיאטה כלשהיא לפני? תגשי לרופאה ותבצעי בדיקות דם לוודא שלא חסר לך חוסרים ואת לא אנמית או סובלת נניח מאמבות/ תולעים. מה שחשוב זה לאכול חלבונים זה לא משמין אלא נותן לך את כל חומצות האמינו שהגוף זקוק להן ושומר על השריר.