ארוחת ערב
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
20/08/2007 | 16:15 | מאת: ורד
מוניקה תודה הארת את עיני בכל הנושאים. המון תודה על התייחסותך ותשובתך המפורטת והמעמיקה. רציתי לשאלתך בקשר לארוחת ערב. באחד מתשובותיך טענת שארוחת הערב צריכה לכלול:פחמימות וחלבונים. אני דואגת לאכול במשך היום ארוחות מזינות למדי (ארוחת בוקר פחמימות וחלבונים וליד זה ירקות כנ"ל בארוחת עשר הכוללת פירות ויוגורט וכנ"ל בארוחת צ"ה הכוללת עוף +מנת פחמימות וירקות). למעשה עד אחה"צ אני מגיעה למכסה של כ- 900 קלוריות. אם בערב אני מאוד רעבה אני אוכלת משהו קטן (כמו פרוסת אבטיח/תירס או משהו דומה). הארוחה הזאת משביעה אותי ואני לא צריכה עוד לאכול. הבנתי גם שמומלץ לאכול ארוחת ערב קטנה, האם זה לא נכון ? האם התפריט היומי שלי לקוי ? אם כן, כיצד אוכל לשפרו ? תודה שוב על התייחסותך.
לקריאה נוספת והעמקה
21/08/2007 | 19:31 | מאת: מוניקה קרן
שלום ורד, התפריט שלך נראה בסדר גמור. בקשר לארוחת הערב: גודלה של הארוחה תלוי בשאר התפריט היומי, שגרת היום יום שלך והרעב שלך. מבחינה פיזיולוגית, עדיף להתחיל עם ארוחת בוקר גדולה יותר וארוחת ערב קטנה יחסית, כדי שתוכל להתעכל במלואה לפני שעת השינה, כך העיכול, שהיא פעולה הדורשת פעילות מאומצת של המערכות, יהיה טוב יותר. שיגרת יומם של רוב האנשים גורמת לכך שהם פנויים יותר לאכול ורעבים יותר בשעות הערב. וגם זה בסדר. צריך לדאוג לאכול את ארוחת הערב 3 שעות לפני השינה, וזה מספיק ברוב המקרים, אם אין אכילה מוגזמת. ארוחת הערב שאת אוכלת מורכבת רובה ככולה מפחמימות. איני חוששת שיהיה לך מחסור בחלבונים, אך את יכולה לצרוך ארוחה עם תכולה קלורית זהה, עם הרכב אחר. למשל: 2 פרוסות לחם קל עם חביתה מביצה אחת וסלט ירקות. אם את מרוצה כך, שבעה ומרגישה טוב אינך צריכה לשנות. בברכה מוניקה קרן
22/08/2007 | 12:23 | מאת: ורד
מוניקה בקשר להערתך שהארוחה מורכבת בעיקרה מפחמימות, האם עדיף לאכול במקומה יוגורט 0% או שמא עדיף רק סלט ירקות ? צדקת כשאמרת שאני די שבעה בערב, כי במשך היום אני אוכלת ארוחות מלאות. בנוסף, לא תמיד אני יכולה לדאוג לכך שאוכל לאכול 3 שעות לפני השינה (לפעמים אחרי שעתיים אני נרדמת) לכן אני מעדיפה לאכול ארוחה די קטנה אשר לא דורשת עיכול ממושך. אודה שוב על התייחסותך