שתי שאלות דחופות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני בת 21 עוד מעט שוקלת 48 ו1.57 ויש לי שתי שאלות 1. מגיל 16 בערך אני ממתיקה את השתייה שלי עם סוכלוז. האם יש בזה סכנה? אני צורכת מקסימום 6-8 שקיות ביממה... אני מעדיפה את הסוכרלוז על פני הסוכר כי המשקל נורא חשוב לי ואני מעדיפה לשמור את הקלוריות למזונות אחרים. 2. התפריט שלי לא מאוזן, אני רקדנית, מלצרית אז אין לי סדר יום קבוע ומלבד זה אני נורא אוהבת שוקולד ויודעת להגזים עם זה אז אני מרשה לעצמי פעם בשבוע ארוחת שחיתות של המון המון המון שוקולד (אני לא מצליחה להסתפק רק בכמה ביסים) ככה ששאר השבוע אני משתלדת לאכול כמו שיותר ירקות מגוונים וחלבונים ופרוסת לחם אחת בכל יום. עד כמה ואם יש סכנה בזה שפרוסת לחם אחת היא הפחמימה היחידה שלי 6 ימים בשבוע?
שלום לך יעל, אכן דאגתך מוצדקת. עליי לציין גם כי משקלך בהחלט גבולי נמוך בטווח המשקל התקין של הגובה שלך ((BMI 19.4). האכילה היומיומית שלך באמת דלה בפחמימות, 1 פרוסת לחם ביום אינה מספקת את כל צרכייך. אינני יודעת אלו חלבונים את אוכלת וכמה. אני בהחלט ממליצה לך לפנות לייעוץ אישי אצל דיאטנית קלינית, בכל מסגרת שהיא, על מנת לקבל הדרכה המתאימה לך ולאורח חייך.פני בהקדם על מנת לא לאבד זמן יקר ולגרום נזק אפשרי לבריאותך (למשל, לעצמותייך, למערכת הפריון...). בהצלחה!