DIVERTICULOSIS
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
29/01/2013 | 11:44 | מאת: עדנה
שלום, שוחררתי אחרי7ימי אישפוז בשל זיהום במעי הגס.הרבה אנטי' בבי'ח וגם בבית 8 כדורים ליום ל10 ימים. הדיאטנית רשמה לי דיאטה דלת שומן ל3 שבועות ולא שבועיים.דיסת סולת,עוף מבושל,מרק רק עם גזר קישוא, ת'א,רסק ת'ע כמו שקיבלתי בעצם ביום החמישי שהתחלתי לקבל אוכל בבי'ח. שאלתי האם אחרי שבוע אפשר לאכול קצת אבוקדו או רק אחרי 3 שבועות\האם מותר פודינג אינסטנט אם חלב 1%?אוכלת לפי הוראותיה רק לחם אחיד ללא דגנים\ מותר קצת רוטב על הפסטה? האם נכון שרק אחרי 3שבועות מותר לחזור לשיבולת שועל כדייסה אודה אם תסבירי לי למה אסור דברים בריאים כאלו.אפשר להתחיל ירק\פרי טרי אחרי 3 שבועות? ושאלה אחרונה=ידעתי שפישתן הוא תוספת בריאה וכתוב לי לא לחזור אף פעם! לאכול פשתן.למה? תודה רבה על תשובתך המהירה, עדנה (עד למקרה זה בריאה ושומרת שנים על תזונה בריאה ונכונה אבל כאמור אין קשר לדייורטיקולוזיס ומה שקרה לי...)
לקריאה נוספת והעמקה
12/02/2013 | 16:36 | מאת: גלית אלדרוטי
שלום לך עדנה, אכן לא נעים ולא קל לשמור על דיאטה כזו, אך זה זמני. יש לזכור שיאטה זו (דלת שומן, דלת לקטוז - סוכר החלב ודלת סיבים) הינה רלוונטית אך ורק לתקופה הזו שאת מחלימה ממה שהיה לך. לפי ההנחיות שרשמת נשמע שעברת דיברטיקוליטיס ולא דיברטיקולוזיס. ליתר בטחון רצוי להמתין עד תום 3 השבועות ואז בהדרגה לחזור לאכול את המזונו תהריאים שציינת אבוקדו, שיבלות שועל וכד'.גם כאשר מזון נחשב בריא, לא תמיד הוא מומלץ ומתאים לכל אחד, בכל מצב רפואי. אני ממליצה לך לפנות להמשך מעקב והדרכה אצל דיאטנית בקהילה שתוכל לראות את סיכום המחלה שלך ולהבין מה בדיוק עברת. בהצלחה!