אשליית השמנה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב, אחותי בת 15, גובה 158 ומשקל 50. לצערי, היא בטוחה שהיא שמנה למרות שהיא ממש לא. נגשנו לרופאת משפחה לקבל מרשם לדיאטנית והיא סירבה בתוקף שכן אחותי איננה צריכה דיאטנית אלא 'דיאטת השמנה' לדבריה. עם זאת, אחותי לא השתכנעה מהרופאה ועדיין חושבת שהיא שמנה. אמנם היא לא צמה, אך הכמות שאוכלת אינה מספיקה (אוכלת ארוחה פעם ביום ובשאר היום מקסימום מעדן/עוגיה). ניסינו לדבר עימה ולהסביר לה שהיא פוגעת גם בגדילה ובצצמיחה שלה אך ללא הועיל. אשמח לדעת כיצד בכל זאת ניתן לעזור לה לפני שהמצב יהיה חמור? תודה מראש, אחות מודאגת
שלום לך נטלי, דאגתך בהחלט מוצדקת ובמקומה. צר לי לשמוע על תגובתה של רופאת המשפחה, שכן ייתכן ומדובר בסוג של הפרעת אכילה או חשיבה טורדנית סביב משקל ואם אכן כך אזי בוודאי שיש מקום להפנות לדיאטנית בקופ"ח לשם קבלת הנחיות תזונתיות והתאמת תפריט. בכל מקרה נשמע שדרוש כאן מעקב מקצועי של דיאטנית. ייתכן ויידרש שילוב עם טיפול רגשי. השאלה היא האם הילדה בכלל מבינה שיש כאן בעיה והאם מוכנה לקבל עזרה מקצועית?