דיאטה ועלייה במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב, האם יכול להיות מצב של דיאטה משולבת בפעילות גופנית יומיומית (הליכה/ריצה) ועלייה במשקל ? זה נשמע לא הגיוני אבל זה ממש קורה לי !! אני לא מבינה למה. אני בת 43,שוקלת 51 ק"ג,גובה 155 ס"מ, מקפידה על תזונה נכונה (מונעת מעצמי הרבה דברים) ופעילות גופנית כמעט שעה בכל יום... אני מצפה לרדת במשקל. בכל פעם שאני עולה על המשקל (תמיד בבוקר) אני מתבדה. לא רק שהמשקל "תקוע" ולא זז, לפעמים הוא מראה אפילו עליה במשקל. מה הסיבה ? מה אני עושה לא נכון ? האם לא אוכל לרדת 2 ק"ג ? זה כל מה שאני רוצה.
כלנית יקרה, האמת, מתסכל, כזו השקעה מבלי לראות תוצאות... כדי להשיב לך על שאלה זו יש לדעת מספר פרטים: 1. כמה זמן את אוכלת לפי תפריט זה? 2. האם לפני כן אכלת יותר? 3. איזו פעילות גופנית את עושה? מזה כמה זמן? 4. האם עשית לאחרונה בדיקות דם והאם נבדקה גם פעילות בלוטת התריס? 5. האם המחזור החודשי שלך תקין? האם לא החלה במקרה תקופת גיל המעבר? (ניתן לוודא זאת בבדיקות דם הורמונליות שרופא נשים מפנה) עלייה בלתי מוסברת במשקל, כשלך, יכולה לנבוע ממספר גורמים. אני ממליצה לך בשלב ראשון לפנות לדיאטנית קלינית בקופ"ח ובמידת הצורך להגיע גם לרופא אנדוקרינולוג. ייתכן והעליה היא על רקע הורמונלי. בהצלחה!