השמנת יתר
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
26/08/2007 | 09:09 | מאת: חנה מאיר
שלום רב !!! רציתי בבקשה לדעת האם גלולות להרזייה, יש להן תופעות לוואי ? ואם כן אז אלו תופעות?, והאם יש גלולות ללא תופעות? תודה מראש חנה
לקריאה נוספת והעמקה
27/08/2007 | 07:13 | מאת: מוניקה קרן
שלום חנה, לאילו גלולות את מתיחסת? קיימות היום בישראל 2 תרופות עם התוויה של ירידה במשקל. הראשונה קסניקל, תרופה שעובדת באופן מקומי, כמעט ואינה נספגת במחזור הדם. פעולתה מפריעה לספיגת חלק מהשומן הנאכל באותה ארוחה. מכיוון שהיא פועלת מקומית, אין לה תופעות לוואי מערכתיות. התופעה שיכולה להתרחש, היא שבמידה ואוכלים הרבה שומן, יהיו שילשולים לעתים לא נשלטים. התרופה השניה, רדוקטיל, פועלת על מנגנון הרעב והשובע במוח. היא נספגת במחזור הדם ולכן כמובן יכולות להיות תופעות לוואי, מעבר להשפעתה החיובית, כמו, יובש בפה, עצירות, ערנות יתר, עלייה בלחץ הדם. שתי התרופות ניתנות ע"י מרשם רופא בלבד. בברכה מוניקה קרן