פעם בשבוע אכילה ללא מעצורים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
27/08/2007 | 13:11 | מאת: דרור
שלום רב, רציתי לבקש חוות דעתך על זה: אין לי בעית משקל (גובה שלי 170 והמשקל בסביבות 60 ק"ג) ואני די פעיל גופנית. כל השבוע אני שומר על תזונה מאוזנת ובריאה. אבל פעם בשבוע (בד"כ בסופ"ש) ארוחה אחת אני לא מגביל את עצמי. למשל אתמול אכלתי 3 גביעים גדולים של 3 כדורים כל אחד של גלידה (טוני אייס בנתניה). זה היה כל כך טעים שפשוט רציתי עוד למרות שכבר הרגשתי די מלא. בכל מקרה השאלה שלי, אם אני אוכל "נכון" כל השבוע ופעם בשבוע מרש לעצמי "להתפרע" האם זה פוגע בדיאטה ? האם בהכרח קלוריות עודפות הופכות לשומן או שבגלל שזה "חד פעמי" גוף יודע להפטר מהם ? כמה זמן לוקח לקלוריות הודפות להפוך לשומן ? בד"כ אחרי "חגיגה" כזאת יום למחרת אני מגביל את עצמי (אבל בפרוש לא מרעיב). האם התופעה שתיארתי - הפרעת אכילה או שפעם בשבוע "זה בסדר" ? תודה מראש, דרור
לקריאה נוספת והעמקה
27/08/2007 | 21:09 | מאת: adi
דרור, לדעתי פעם בשבוע קצת לחגוג זה בסדר כל עוד שאתה יודע לחזור לפרפורציות. מקווה שעזרת, עדי
28/08/2007 | 08:22 | מאת: מוניקה קרן
שלום דרור, קלוריות עודפות הופכות באופן מיידי לשומן, אך "מצבורים" אלו יכולים להתרוקן במהירות שבה נוצרו כאשר יש מחסור באנרגיה. לכן אם אתה אוכל מעבר לדרוש בסופ"הש הקלוריות יאגרו כשומנים, אך הגוף יקרא להן וישתמש בהן במשך השבוע כאשר נוצר חוסר. זו הסיבה שצורת האכילה הזו אינה גורמת אצלך להשמנה. אתה כנראה מצליח לקזז במהלך השבוע את העודף שצברת בסופו. לגבי ה"נורמליות" של התופעה: זה תלוי במקור שלה. מדוע אתה חש צורך לאכול כל כך הרבה באותה הזדמנות חד פעמית? האם יש לך שליטה על כך? אם נוח לך לאכול כך, ואתה שולט על האכילה, ולא היא בך, אין רע ממשי שתמשיך בדרך זו. הגוף מעדיף שטף, כלומר שבכל יום יקבל פחות או יותר את אותה כמות אנרגיה ורכיבי תזונה אחרים, ולכן היה עדיף לחלק את האכילה באופן שוויוני יותר על פני השבוע. יחד עם זאת הוא מתמודד גם עם שינויים שנגרמים. בכל זאת אני ממליצה לך לבדוק מה המניעים ל"זלילה" החד שבועית הזו ולשקול לפנות לאיש מקצוע מתאים. בברכה מוניקה קרן