האם יש קשר בין אי הצלחה בדיאטה לבין חוסר ב B12
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
28/10/2013 | 13:28 | מאת: מורן
כל החיים ניסיתי לעשות דיאטה, לא הצלחתי. כל החיים היה חסר לי B12 ועכשיו הוא נמוך מאי פעם והדיאטה לא מניבה תוצאות. יש לי גם בעיות מעיים (קרוהן). האם יש קשר בין כל הדברים?
לקריאה נוספת והעמקה
28/10/2013 | 16:02 | מאת: ד"ר אולגה רז
להלן התשובות: 1. B12 חייב להיות מטופל, הוא אף פעם לא יסתדר מעצמו. אם הוא מאוד נמוך את תצטרכי לעשות זריקות ובמקביל ליטול כדור B12 כל הזמן, אחרת הוא כל הזמן יירד מחדש. זה גם קשור למחלת קרוהן וזה גם יכול לקרות לכל אדם שלא סופג טוב את B 12 ויש הרבה כאלה. 2. החשוב ביותר הוא לטפל במחלת קרוהן. זו מחלה לא פשוטה ואם את תאכלי נכון אז גם תוכלי לרדת במשקל. 3. אני לא מבינה ביטוי "לא מצליחה לעשות דיאטה". יכול להיות שהדיאטה לא מתאימה לך. את זקוקה לייעוץ תץזונתי אישי שמתחשב גם במחלת הקרוהן וגם ברצונך לרדת במשקל. לבד לא תוכלי לעשות זאת, סביר להניח. תפני לדיאטנית בקופ"ח או בבי"ח או באופן פרטי כדי לקבל ייעוץ כוללני. בהצלחה