רמות כולסטרול.
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
05/11/2013 | 18:59 | מאת: בתיה
אולגה שלום, שאלתי מתייחסת לאח שלי. בעוד שלושה חודשים ימלאו לו 40, הוא בחור בריא ללא שום מחלות רקע. לפני שנה הוא ביצע בדיקות דם ובהן רמת הכולסטרול הייתה 180 נכון היום הוא ביצע בדיקות דם ורמת הכולסטרול עלתה ל-220. ברצוני לציין שהסוכר שלו הוא 83 וטריגיצלידים 90 שאלו ערכים תקינים לחלוטין.רופא המשפחה כבר רשם לו תרופה להורדת הכולסטרול ואני ממש מתנגדת נחרצות מכיוון שלעניות דעתי צריך קודם לנסות להוריד בדרכים המקובלות וזאת באמצעות תזונה ופעילות גופנית ולא ישר לקפוץ לתרופות ואז לעקוב בשנית בעוד כשלושה חודשים באם יש שיפור. אי לכך ברצוני לשאול האם ערכים של 220 זה נחשב למשהו מאד לא בסדר והאם אכן צריך ישר לקפוץ לתרופות ? לתשובתך אודה מראש. בתיה.
07/11/2013 | 18:33 | מאת: ד"ר אולגה רז
הערך של כולסטרול כללי 220 עדיין לא אומר שום דבר. מה שחשוב הוא ההרכב של הכולסטרול, כלומר רמות של LDL ו- HDL. רק אז אפשר להתייחס למצב. באופן עקרוני אנו בדר"כ מתחילים מ-3 חודשים של דיאטה להורדת כולסטרול ורק אחרי זה מחליטים על מתן כדור. קחי בחשבון שאם ה-LDL שלו גבוה מהנורה, חשוב להורידו בגילו הצעיר. דיאטה לכולסטרול ניתן לקבל בקופ"ח מדיאטנית.