משקל יתר לבת ה-6
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
29/08/2007 | 11:27 | מאת: נעמה
לפני יומיים בתי בת ה6.5 פרצה בבכי קורע לב בגלל שלא הצליחה לבצע תרגיל מסויים על המתקנים בגן השעשועים והתלוננה על כך שהיא שמנה, כבדה ולא מוצלחת בכל הקשור לספורט, בניגוד לרוב בנות גילה הקלילות והגמישות. בכיתי איתה מבפנים וכעסתי על עצמי שלא שמתי לב ולא עצרתי את התהליך בדרך, לפני שנהייתה שמנה.(שוקלת 29 ק"ג, גובה 115 ס"מ) שוחחנו ארוכות והסברתי לה שעכשיו, כשהרצון לשינוי בא ממנה, נוכל יחדיו לצאת לדרך חדשה ובריאה יותר שתאפשר לה לאט לאט להרגיש נוח וקליל יותר.אז איך ניגשים לפתור בעיה רגישה וחשובה מסוג זה? כמובן שהוצאתי את הממתקים והחטיפים מהבית. אולי נסכים שבסופי שבוע מותר?... חשוב לציין שגם בעלי ואני סובלים מעודף משקל קל, מאד אוהבים לבשל ולאכול, אבל לרוב אוכלים אוכל בריא. המתוקה עולה לכיתה א' ביום א' והייתי רוצה להתחיל מייד בשינוי. אשמח לקבל הכוונה וטיפים. תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
31/08/2007 | 20:16 | מאת: מוניקה קרן
שלום נעמה, זה מצוין שהיוזמה באה ממנה, זה עשוי להקל במעט על התהליך. אני מאוד ממליצה על טיפול קבוצתי לילדים בגיל של בתך. הפורמט המומלץ הוא יעוץ תזונתי לילדים ולהורים וכן פעילות נוספת, כמו פסיכודרמה או פעילות גופנית שנותנת מקום לביטוי רגשי ולמודעות ושיפור דימוי הגוף של הילדים. טיפים כללים שאוכל לתת לך, כוללים אכילת מזון מופחת שומן, כלומר פחות טיגונים, פחות חטיפים מלוחים ומתוקים. זה לא אומר שצריך להימנע לגמרי אלא להפחית מינונים. בהחלט אפשר לקבוע חטיף רק בסוף השבוע או אחד קטן ליום. אכילת שפע ירקות וגם פירות. שתיית מים ולהימנע ממשקאות מתוקים. לצרוך מזון מגוון הכולל דגנים (רצוי מלאים), ירקות ופירות, כבר אמרנו, מוצרי חלב רזים, דגים, בשר, קטניות. מומלץ לאכול כמה שיותר ארוחות במסגרת משפחתית. לבצע פעילות גופנית שאפשר להתמיד בה. אולי חוג פעלתני או רכיבה על אופניים, צעידה וכו'. בברכה מוניקה קרן